Peth> Så var det ja.
Kårre> Tack för tipset! Blir det LE så ska jag väl handla boken.
Axeman & Falske Messian> Nä, jag har läst litet & sett att det inte verkar vara några större funktionsskillnader mellan LE 6 & 7. Vill man vara helt Inteloptimerad & buggtvättad så är det kanske dock bäst att ha senaste versionen.
I övrigt testade jag igår kväll att ReWire:a Garageband '08 med Reason 3.0.5, men si det gick icke. Fick bara reasonljud ur vänstra högtalaren och efter att ha googlat litet så verkar det vara något tjall med GB '08:s ReWirekompatiblitet. Och det är precis sådant som jag inte orkar med. Det ska liksom bara funka. Ska jag lära mig att hantera t ex "sång på Reasonspår" så vill jag inte lägga tre dagar per vecka i felsökning.
Det var för övrigt den anledningen som jag la ner Logic Express. Drivrutinerna till mitt M-Audio 410 som släpptes gång på gång fungerade helt enkelt inte till min (dåvarande) Powerbook. Nu fick jag i veckan ett nytt Yamahaljudkort som faktiskt verkar lira fint med min Macbook Pro. Fattas bara en fin mjukis att fokusera på
En ny fråga: jag hittade kartongen med LE 6 hemma, men vad behöver jag för att kunna köpa & installera en uppgradering? Jag hittar nämligen inget serienummer i kartongen. Bara två pappersmanualer, fem CD-skivor & ett hårdvarulås/nyckel. Fan. Visst fick man med ett serienummer? Är jag fucksored nu?