Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve i Nätverk & Kommunikation

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste numret (nr 15) av nätverk och kommunikation så finns Xserve på förstasidan.
På sidan 19 Har man testat servern och två personer fick testa att sättaupp servern, En hade aldrig satt upp någon server och en bara windows servrar. Ingen behövde mer än 4-5 minuter på sid att sätta upp servern.

Xserve fick snitt betyget 4.
5 för Användarvänlighet.
4 för funtionalitet
3 för Dokumentation.

Inget om prestandan?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Inget om prestandan?

"Själva avstod vi från prestandatest eftersom vi inte hade möjlighet att köra mot jämförbara servrar från andra leverantörer"

Nej det är ju klart! de valde ju själva att inte testa! av någon anledning.... om det nu hade varit så att Xserv skulle vara långsammar skulle de säkert med glädje dödat Xservern så gott de kunnat, men nu hittar de annat kryphål!
De skrev också om att de andra PIII, gick att få upp till 8GB!? någon som vet hur det är?

Jag reagerade otroligt starkt på att 1/3 av första spaltens text innehöll dravel om hur dumt det är med att dra CD till papperskorgen för att mata ut den! 10 år gammalt ämne. Hade jag inte haft fullt upp på jobbet hade jag mejlat skribenten.

Ok, jag kan acceptera att de som inte kört Mac tycker det är ologiskt men det finns ju för sjutton en meny i Finder med Eject eller kortkommande Kommando - E.

Dessutom påstår skribenten att han inte kan trycka ut CD med tangentbordet. Stämmer detta verkligen? Har Apple leverera Xerve med ett gammalt tangentbord eller vad?

Xserve levereras helt utan tangentbord. Man behöver inte ens ha ett till en sådan server.

Om jag inte missminner mig så skrev skribenten att man inte kan trycka ut cd-n på själva cd-spelaren, och det går inte, men det fungrar bra med ett tangentbord.
Eject knapp eller F12 om man har ett gammalt litet utan eject knapp.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nicke30:
Xserve levereras helt utan tangentbord. Man behöver inte ens ha ett till en sådan server.

Om jag inte missminner mig så skrev skribenten att man inte kan trycka ut cd-n på själva cd-spelaren, och det går inte, men det fungrar bra med ett tangentbord.
Eject knapp eller F12 om man har ett gammalt litet utan eject knapp.

Servrar, oavsett fabrikat och oavsett vilket operativsystem de kör, används normalt utan både tangentbord och bildskärm. Man fjärrstyr dem helt enkelt från någon annan maskin.

(Och jag kan faktiskt förstå skribentens frustration när det saknas en knapp för att trycka ut CD-skivor från servern.)

Man lär sig... då kunde de kostat på sig nån smartare lösning faktiskt...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Inget om prestandan?

"Själva avstod vi från prestandatest eftersom vi inte hade möjlighet att köra mot jämförbara servrar från andra leverantörer"

Men de har väl arkiverade prestandaresultat tycker man? Dåligt. Prestandan är ju viktigt att ta upp i en servergenomgång.

1
Bevaka tråden