Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort val?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är en nybliven mac ägare, och har en 2kanals förstärkare ( Primare I21 2x80w) och märker att jag defenitivt behöver ett nytt ljudkort till nyaste imacen, någon som har nått tipps? gärna firewire, jag plysslar även med musikproduktion på leknivå..

tacksam för svar

/ shitwolf the new rookie

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 15:05

vilken budget har du och vilka krav har du för din musikproduktion?

tack för kvickheten,

tänkte lägga ut runt 3000 max, inga höga krav på musik produktionen, använder mig mest av samplingar en midi synth och en [FONT="arial,sans-serif"]AKAI MPC2500... tja

tack

[/FONT]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-25 17:38

Kort med firewireanslutning är ju generellt av det lite dyrare slaget, och ligger ofta över 3000 kr. Men personligen tycker jag att USB duger fint, speciellt om man bara skall ha ett kort med två kanaler.

Digidesigns Mbox 2 el Mbox mini är två alternativ. Prisvärda kort med mycket medföljande mjukvara.

Kolla in dessa supercoola istället: Novation nio

Rekommenderar varmt Presonus Firebox
Går tydligen att få för strax under 3000kr : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=115164

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 01:15

E-MU 0404 eller Focusrite Saffire LE kanske?

du behöver absolut inte ha firewire ....

det absolut bästa jag kan rekomendera som är grymt grymt grymt bra ljudkort är
Line6 TunePort serien ... jag rekomenderar Line6 TunePort UX2 kostar runt 2.900 kr

detta är så mycket mer än bara ett ljudkort också .. förutom allt det självklara så har denna också GearBox .. aså du kommer inte fatta hur grymt det är förän du testat det ..

http://line6.com/toneport/index.html?utm_source=Line6Index&utm_medium=Navigation&utm_campaign=TonePort+DropDown

har M-audio. det funkar bra. och det kan jag rekomendera
kostar nog under 1000 lappen nu.

m - audio 24/96

Firewire är helt klart att föredra!
Jag skulle nog rekommendera antingen presonusen (FireBox), som thomasti tog upp lite tidigare, eller Roland/Edirols FA66. Den sistnämnda finns på Thomann för precis under 3000 inklusive frakt! Kolla Här!

  • Medlem
  • 2007-08-31 18:18

Meh! Den där Toneport såg ju riktigt trevlig ut. Jag som har ogillat Line 6 så mycket jag bara orkat. Vore fint om de hade fått till något som även jag kan digga. Bra tips!

Har ett Saffire LE som jag är mycket nöjd med, kan jag varmt rekommendera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 07:49

Edirol UA-25 har jag använt en hel del utan strul (till skillnad från många andra USB-ljudkort).

1
Bevaka tråden