Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[gammal tråd] Efter prissänkningen: Nu blir det iPhone!

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ursprunglig rubrik: Nu fan blir det iPhone!

$200 sänkt på en sekund. Helt i min smak!
Nästa polare över i staterna får tjacka med en hem...

Senast redigerat 2007-09-06 08:59

Hey! Helt otrolig prissänkning!
En jäkla tur att jag inte köpte den tidigare! men nu blir det en beställning!
längtar redan

Argh. Känner ett grymt ha-begär just nu. Min gamla telefon börjar ha gjort sitt.. Den stora frågan är bara om man ska vänta tills en Sverigelancering. Känner mig inte så sugen på att pilla med diverse hack, och med lite otur kan det komma mjukvaru-uppdateringar som förstör för en

Jag kan säga att jag har slutat fundera. Innan tänkte man "njaaa... skitfin telefon och allt men liiiiiite dyrt för lilla fattiga jag."

Nu är det mer "oh yeah" (kool aid)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-05 22:49

Det måste ju ändå vara en strålande affär att köpa en i USA och hacka den - ty man får en tungt subventionerad lur som man egentligen ska fortsätta att betala av på i två år genom AT&T [flera tusen till ska in på månadsinbetalningar].
Att komma undan detta går tack vare amerikanarnas aktiveringsstrategi - man lovar inte AT&T någonting förrän man kopplar upp sig och aktiverar.
När den kommer till Svedala så blir det andra bullar; här funkar ju operatörslåsning annorlunda...man skriver under ett papper redan när man köper luren och sen är det till att betala varje månad i 1-2 år...annars blir det fogden.
Jag har svårt att se att iPhone kommer att säljas här hemma på samma sätt som i USA. I så fall kommer många att köpa luren och hacka även här i Sverige - då får man den ju för en tredjedel av priset och slipper pynta in resten under bindningstid.

Eller är det något jag inte fattat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 23:05

Min nästa telefon bli så klart en iPhone. Tror att det blir version 2 som då förhoppningsvis har minst 16GB i sig så mitt musikbibliotek ryms. Vore så skönt att ha allt i en apparat. Att den sedan har mail och web gör ju inte saken sämre.

Ursprungligen av acke:

Min nästa telefon bli så klart en iPhone. Tror att det blir version 2 som då förhoppningsvis har minst 16GB i sig så mitt musikbibliotek ryms. Vore så skönt att ha allt i en apparat. Att den sedan har mail och web gör ju inte saken sämre.

Ja undrar hur lång tid en sådan kan dröja?
De har ju uppenbarligen det som behövs i iPod Touch.

men - hur fungerar "hack'et" - går det verkligen att på ett enkelt sätt låsa upp den till "vanligt" svenskt mobilnät?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-05 23:57

Jag har inte sett någon säga det än, men prissänkningen betalas väl antagligen av Starbucks. Många företag skulle väl uppskatta om folks mobiltelefoner plingade upp deras logga när man kom i närheten av deras lokaler. Själv tycker jag att det är lite smutsigt att låtsas som reklamsubventioneringen är en finess, men det är å andra sidan schysst att man kan få en tiotusenkronorstelefon till överkomligt pris utan att man behöver lida alltför mycket låsningar och reklam.

Starbucks har ju garanterat inget med prissänkningen att göra Denna tjänst kommer nog inte bli så populär iallafall.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-06 00:27

Starbucksgrejen är väl bara att man får använda deras wifi - och när man (detta är frivilligt alltså) kopplar upp sig så börjar det med en Starbucksportal/logsida/logo/reklam...precis som här i Sthlm och Skype WiFi spots på cafeer. Inget konstigt alls.
Det handlar ju inte om reklam som dyker upp i luren utan att man bett om den.

(förresten så finns inte Starbucks i Sverige

Innebär det att den kommer bli dyrare i Sverige måntro?
Jag är glad att slippa starbucks, och skönt vore det om man kunde hacka bort skiten. =P

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-06 02:28

Okej, det är väl inte realistiskt att påstå att Apples Starbucksdeal kan finansiera hela prissänkningen, men något måste ju Apple få för att balansera detta. Iphone-/Ipod Touch-användare får ju inte ens fri websurf på Starbucks, bara till Wi-Fi Music Store. I exklusiviteten med Youtube och Google Maps känns det mer balanserat, då dessa tjänster har krävt speciallösningar, då t ex Youtube i vanliga fall kräver Flash.

Jag har annars inte svårt att tänka mig att företag bjuder över varandra för att bli sammankopplade med Apples succéprodukter. Det är ju inte konstigare än att Google betalar Mozilla Foundation för att vara default sökmotor och startsida i Firefox.

Iphone prissättning skakar grundvalarna för jul handeln... Priserna brukar på mystiskt sätt gå upp då... Apple är uppenbart ute efter att kunna säga att man klarade sitt mål på 10 miljoner enheter till Q4 2008. Härligt att se och höra steve självsäker på gränsen till skadeglad Detta sätter Iphone i ett nytt segment av produkter där det enligt min ringa mening sopar mattan med konkurrenterna. Börsens teknik analytiker oroar sig för marginal kannibalisering på produkterna till förmån för marknadsandel. De har nog inte sett vad som hände idag. Safari kommer att finnas i händerna på betydligt fler användare än den generella mac användaren. IE på en Zune? Tror inte det.. Det känns som man "förebereder" användaren för leopard och att "du kan får detta i din hem dator också" argumenten kommer snart.. En lyckad produkt refreshning också samt en bra keynote tycker jag man får säga. Härligt att apple har vind i seglen! Dagens lansering genererar avsevärd press på alla andra spelare att hänga med eller "slå" apple. Gynnar oss konsumenter Jag känner med de tidiga kuunder som har Iphone som som ser nya prissättningen som ett slag i ansiktet men det som hände idag är att man har ändrat spel reglerna för i stort sett hela branschen. Det kommer att kännas på många ställen
Vad säger att Iphone version 2 inte lurar runt hörnet? Q1 2008..

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Iphone prissättning skakar grundvalarna för jul handeln...

.. Det känns som man "förebereder" användaren för leopard och att "du kan får detta i din hem dator också" argumenten kommer snart..

Dagens lansering genererar avsevärd press på alla andra spelare att hänga med eller "slå" apple. Gynnar oss konsumenter

det som hände idag är att man har ändrat spel reglerna för i stort sett hela branschen.

Intressanta iaktagelser.
Jag håller med fullständigt. Helst med pressen som branschen sätts på. Gällande priser och kvalitéten på produkter.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-06 07:40

Jag läser in en enda sak i prissänkningen av iPhone. Apple har bestämt sig för att flaggskeppet ska kosta 599$. Nu loosar man 4Gb-modellen och prissänker 8Gb-modellen.

Hmm... ett nytt flaggskepp med 16Gb och 3G för 599$ någon? Ja, och varför inte släppa den några månader innan julhandeln drar igång i Frankrike, England och Tyskland? Lämpligt event för detta är väll Apple Expo Paris 2007. Många spekulationer från min sida men någon som vill sätta emot?

Ursprungligen av Spooky:

Jag läser in en enda sak i prissänkningen av iPhone. Apple har bestämt sig för att flaggskeppet ska kosta 599$. Nu loosar man 4Gb-modellen och prissänker 8Gb-modellen.

Hmm... ett nytt flaggskepp med 16Gb och 3G för 599$ någon? Ja, och varför inte släppa den några månader innan julhandeln drar igång i Frankrike, England och Tyskland? Lämpligt event för detta är väll Apple Expo Paris 2007. Många spekulationer från min sida men någon som vill sätta emot?

Sätter absolut inte emot.
Varför riskera att missa julhandeln här(läs: europa) egentligen?

När är Apple Expo Paris?

det är väl relativt uppenbart att iPhone snart har en version med 16 GB...iPod touch har ju det redan...

Ursprungligen av el gringo:

det är väl relativt uppenbart att iPhone snart har en version med 16 GB...iPod touch har ju det redan...

Å andra sidan saknas det ju en hel del hårdvara i touchen, t ex bluetooth, basebandet, samt mikrofon och huvudhögtalare. 16Gb-flashen kanske tar mer plats eller drar mer ström... men jag tror också på 16Gb till 3G-telefonen, när den nu kommer.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-06 08:53

Hur funkar det med att köpa in en iPhone till sverige, och framför allt, vad kostar det?
Ingen som har konkreta exempel?

Ursprungligen av Json_81:

Hur funkar det med att köpa in en iPhone till sverige, och framför allt, vad kostar det?
Ingen som har konkreta exempel?

Jo, om du tar dig lite tid att läsa andra trådar här i iPhonedelen av forumet.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-06 09:11
Ursprungligen av theplague:

Jo, om du tar dig lite tid att läsa andra trådar här i iPhonedelen av forumet.

Så skaffar man kompissar!

  • Medlem
  • 2007-09-06 07:50

Upplåst

Någon som har koll på hur iphone köp i USA fungerar om man inte ska ha AT&T, dvs. kostar den mer än 399 då eller någon som vet hur det ser ut?
Tänkte skicka med ett köp med en kompis.

Ursprungligen av pono:

Någon som har koll på hur iphone köp i USA fungerar om man inte ska ha AT&T, dvs. kostar den mer än 399 då eller någon som vet hur det ser ut?
Tänkte skicka med ett köp med en kompis.

Näe, du köper den hos en applehandlare och MÅSTE inte binda den med AT&T, utan aktivera etc på annat vis genom de hackmöjligheter som är på gång.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-06 07:51

Apple Expo Paris 25 - 27 september. "See you real soon"

Ursprungligen av Spooky:

Apple Expo Paris 25 - 27 september. "See you real soon"

Det känns ju hur som helst väldigt aktuellt med vissa klargöranden ang euro iPhonen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-06 11:51
Ursprungligen av Spooky:

Apple Expo Paris 25 - 27 september. "See you real soon"

Det lär ju inte vara en slump att det står att iPod touch skickas efter 28:e september. Någon som har en teori?

PS. Det känns som att trådarna går ihop när det gäller iPhone. Kan man inte slå ihop dem till mer konkreta trådar?

Någon mer än jag som märkte hur rubriken för den här tråden ändrades?!?
Ursprungligen var den "Nu fan blir det iPhone!".
Är det ett kristet forum?

Senast redigerat 2007-09-06 08:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-06 08:49
Ursprungligen av theplague:

Är det ett kristet forum?

Nej men ett vuxet forum.

Ursprungligen av acke:

Nej men ett vuxet forum.

ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!

Tillbaka till ämnet:
Kan lova att det mesta av den här dagen kommer gå åt till att leta rätt på vilken av polarna som ska över till staterna det är som kommer hem först.
Jag är något så sjukt peppad.

Bevaka tråden