Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, Logic är supersegt!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hållt på med Logic Express i några veckor nu, och just när man börjar få kläm på det hela börjar programmet bete sej märkligt. Det kan vara så att jag överbelastat, med ungefär 17 audio-spår (bufferten är inställd på 32), och tio midi-spår. Men jag tycker inte att det är så fasligt mycket(??!) Jag körde med fler i garageband. För att nu över huvud taget kunna spela låten måste jag frysa alla spår och muta typ sex, samt stänga av några effekter. Idag var måttet rågat när ljuden plötsligt började bete sej konstigt och till exempel ändra volymen av sej själva, helt oförklarligt. Det blev omöjligt att fortsätta jobba med låten. Jag har en iMac G4, gott om utrymme på startskivan och har ställt in drivern på högsta prestanda. Är det nån annan inställning jag missat? Är detta normalt?
Hemskt tacksam för svar!

  • Medlem
  • 2007-09-06 06:44

Testa att öka bufferten, om det blir bättre då så är förmodligen grundproblemet att datorn inte hinner med att läsa in allt ljud från hårddisken som behövs för att spela upp låten.

Att frysa spåren innebär (vad jag har för mig) att du sparar ner en kopia till hårddisken med alla effekter och annat på, dvs ljuddata måste fortfarande hämtas från hårddisken när du skall spela upp låten.

1
Bevaka tråden