Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska de va så svårt med en bra ftp?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är de det någon som vet HUR i hela **** jag kan bli kvitt alla symlinks som ftpd´n gör automagiskt i 10.2? Jag vill bara ha en anonym root + vanliga användare som skall komma in i utvalda kataloger, som ingen annan skall se närvaron av(i form av genvägar i anon-rooten).

Ska detta vara så svårt?!

varje gång ja skall lägga till users/modifiera vår ftp får ja rysningar över hur värdelös och dumt gjort denna är, är det jag som missat något eller är de så här illa?

/johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-25 11:26

Hehe, har samma problem. Vet inte vad man ska tycka egentligen. Man tycker att det inte borde vara så svårt att släppa en lättkonfigurerad FTP server då alla vill ungefär ha ett och samma användarupplägg egentligen. - Att olika användare inte ska se andras filer/mappar ska väl banne mig inte vara så svårt.

// kimmo

exakt. är de inte nån flik med massa fina inställningar som ja bara fetmissat så tycker jag att apple falerat totalt på denna punkten. ftpn i os9 appleshare ip var tom bättre.

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 19:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan S:
Jag vill bara ha en anonym root + vanliga användare som skall komma in i utvalda kataloger, som ingen annan skall se närvaron av(i form av genvägar i anon-rooten).

Samma här!

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 20:06

Enligt uppgift så rekomenderas Rumpus av Apple om man vill ha en riktigt bra FTP.

1
Bevaka tråden