Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaio VS Macbook

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är vaion lika lämpad för musik som macbooken?
Det är det jag undrar..
Vaio:

httpwww.onoff.comonlineseinet.nsfvProd50331opendocument&markID=10-12-20

Macbook:

httpwww.onoff.comonlineseinet.nsfvProd51298opendocument&markID=10-12-15

Mvh Axelwadd

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-05 17:32

beror på program, kör du logic har du inte direkt ngt val,

vaion har dedikerat minne, vilket gör att grafiken inte kommer sno RAM. hur mycket detta påverkar beror på mjukvaran. personligen tycker inte jag att det är kul att dela minne.

jag skulle välja vaio

Och jag tror jag har bestämt mig för Vaio FZ11m. Vet dock inte om den har ett ljudkort som funkar..

Mvh Axel

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-05 18:58

de flesta nyare datorer har ok ljudkort om du bara ska lyssna igenom det, glöm inte asio4all bara ..

Närå, det lär bli min räddning.

Oki, det blev en vaio AR 41l! Jättenöjd, förutom alla jäkla program som följer med.

  • Medlem
  • 2007-09-09 00:33

En AR41L?

Funderar skarpt på en AR41L själv - antingen det eller en 2.4GHz Intel Quad Core stationär med 4GB ram för samma pris...grubblat i snart två veckor men kan inte bestämma mig. Har råd med en av dem när lönen kommer den 25e, vilken ska jag ta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 05:42

FZ11M's föregångare - FZ10M

Den hade ett ljudkort som funkade. Säger bara Dee-Lite.

Då är ju frågan om du vill ha bärbar eller inte? Vaion orkar väl säkert inte lika mycket som den stationära. Plus att 2 gig är max för vaion. går inte att uppgradera mer. men den är jävligt skön. väldigt mycket kvalite. och snorbra skärm. (+ HDMI ut och HD-decodning "på" grafikkortet. Mao orkar den med HD-uppspelning.)

  • Medlem
  • 2007-09-09 16:14
Ursprungligen av axelwaad:

Då är ju frågan om du vill ha bärbar eller inte? Vaion orkar väl säkert inte lika mycket som den stationära. Plus att 2 gig är max för vaion. går inte att uppgradera mer. men den är jävligt skön. väldigt mycket kvalite. och snorbra skärm. (+ HDMI ut och HD-decodning "på" grafikkortet. Mao orkar den med HD-uppspelning.)

Precis, det är ju det som är den stora frågan - dra hem till polarna å spela BF2 med en snygg Vaio och producera musik i kungsträdgården eller sitta hemma och uggla framför ett monster till dator som klarar allt men står där den står...:tveksam:

  • Medlem
  • 2007-09-09 16:15

Förresten, hur fungerar Vaion med musikskapande i allmänhet? Det är ju mest det jag ska ha den till. Flyter det på bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-09 17:02

VCO: Det är bara te å bära stationära när det väl ska lanas! Man får så mycket mer för samma pris om man köper en stationär. De nyaste grafikkorten brukar man få vänta ett jäkla tag på om man ska ha en bärbar.

Axelwaad: Om du vill köra Logic kan man installera MacOS på en Vaio. Bara du har SSE3 ska det funka (Vilket du borde ha)

Ursprungligen av Helix:

VCO: Det är bara te å bära stationära när det väl ska lanas! Man får så mycket mer för samma pris om man köper en stationär. De nyaste grafikkorten brukar man få vänta ett jäkla tag på om man ska ha en bärbar.

Axelwaad: Om du vill köra Logic kan man installera MacOS på en Vaio. Bara du har SSE3 ska det funka (Vilket du borde ha)

Wowsie! Det visste jag inte. måste testa det!!! Fastinte nu.
Men vill man ha bärbar så funkar ju inte snacket om ett det är mer prisvärt blabla..
Nu har det gått nån dag till och jag blir bara nöjdare o nöjdare. med asio4all får jag ner latencyn till 5/2 ms för 256/128 vilket är bra ju och inget lagg eller hackoplopp Det jag vill nu är bara att slänga in vista 64-bit. Och få bort alla JÄVLA (urs. svordomen) program som följer med. Den känns inte direkt "fräsch". Men trots allt det så funkar den bra. Håller på att installera forcewaredrivrutiner för grafikkortet nu för att testa Bioshock. Men det är dock ingen speldator. Klarar säkert BF2 o så men inget "grafikkrävande" som typ bioshock/crysis.

->VCO; Jag tror du blir nöjd med AR41L om du vill ha en snygg, relativt tyst, HD-kapabel dator med sjysst grafikkort bra processor/mycket minne. Skärmen är fantstisk och ljusstark. Säkert underbar att sittat med vid ljusstarka förhållanden. Verkligen reklam...

  • Medlem
  • 2007-09-10 19:25
Ursprungligen av axelwaad:

->VCO; Jag tror du blir nöjd med AR41L om du vill ha en snygg, relativt tyst, HD-kapabel dator med sjysst grafikkort bra processor/mycket minne. Skärmen är fantstisk och ljusstark. Säkert underbar att sittat med vid ljusstarka förhållanden. Verkligen reklam...

Asså, jag är verkligen kluven. Jag har frågat alla jag känner och det är precis 50/50 på bärbar vs stationär.
Lutar åt en stationär ändå. Jag menar: 2.4 Quad Core! Det knäcker det mesta och är framtidssäkert. Vill kunna köra tio st 16-rösters polyfoniska Moog Modular V's samtidigt och maxa grafiken till GTA4 (om det släpps till PC nån gång?)

1
Bevaka tråden