Beställde nya Mac mini 2GHz/2GB/160GB från AppleStore nån dag efter att de släpptes i augusti. Öppnar lådan, kopplar upp datorn.. inte ett ljud! Inget Mac-ba-dong-ljud alls. Helt död! Försökte starta från cd men det gick inte heller. Fick inte ens ut skivan efteråt. Ringde Apple support och efter 40 minuters snack fick jag dom att förstå att den var död, så kallad Dead On Arrival (DOA). Dom skulle genast skicka över en ny med högsta prioritet samt att den döda Mac minin skulle sändas tillbaka.
Knappt fem dar senare kommer den nya. Den är inte heller så sugen på att starta första gången utan tvingas hålla inne ON-knappen så den stängs av å så vid andra start-försöket kommer den igång. Jippie! Men attans vad den låter. Fläktarna går hela tiden.. allt mellan halvfart och full fräs jämfört med min gamla Mac mini 1.66GHz som knappt hörs. Vad är knas?
Är det någon mer här som har en ny Mac mini 2GHz och där fläktarna surrar ovanligt högt eller är det bara jag som haft otur å få två riktiga måndags-ex?