Är ute efter ett slags projektplaneringsverktyg. Har sökt i forumet, men hittar mest gamla trådar och de nyare var inte till så mycket nytta för mig heller.
Programmet jag är ute efter ska användas av mig och min polare/kollega i Danmark som jag har en del projekt ihop med. I cykelbranschen kan nämnas.
”Arbetsuppdelningen” oss emellan är i stort sett så att jag gör ritningar och kommer med idéer till tekniska lösningar, min polare sköter kontakt med tillverkare och distributörer, men har även input i design och konstruktion.
Vi brukar bolla idéer med varann via MSN och e-mail, men det händer rätt ofta att man glömmer bort vad som sagts och vilka ritningar som skickats (inte alltid så att båda parter har det senaste med andra ord).
Så det vi skulle behöva är föjande.
- Projektvis indelning
- Lista för vad som ska göras och vad som gjorts
- Något sätt att se vem som gjort varje redigering/uppdatering
- Möjlighet till synkning via server, gärna automatisk.
Allt detta gärna med en enkel interface, inget behov av en uppsjö avancerade funktioner med hög inlärningströskel. Det ska ju användas och är det för avancerat och krångligt så kommer det misskötas. Det är inga superstora projekt som kräver massor med planering vi håller på med. Behöver mest ett verktyg för att hålla oss ”på samma blad” så att säga.
Är det någon här som kanske sett/har något som kan verka vettigt?
Tack på förhand!