Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på ipod video & classic

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 16:04

Som rubriken säger, vad är skillnaden? Priset ligger på samma nivå och hittar i stort sett inga skillnader?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-13 16:29

Bättre batteritid, andra dimmensioner, nytt gränssnitt, nytt skal.

Samma skärm dock. Säkert en hel del till, andra får fylla på.

Har just själv beställt en 80gb, har också beställt en:
http://www.dlo.com/Products/TDock_Dx_Prod.tpl?command=showpage&cart=11896937021590814

Ursprungligen av kahn:

Bättre batteritid, andra dimmensioner, nytt gränssnitt, nytt skal.

Samma skärm dock. Säkert en hel del till, andra får fylla på.

Har just själv beställt en 80gb, har också beställt en:
http://www.dlo.com/Products/TDock_Dx_Prod.tpl?command=showpage&cart=11896937021590814

Kanske lite för uppenbart, men nya 80GB kostar lika mycket som gamla 30GB och 160GB kostar som gamla 80GB. Tillsammans med det du skrev så tycker jag i alla fall att nya iPod Classic är ett kap!:$

Ursprungligen av Koosh:

Priset ligger på samma nivå och hittar i stort sett inga skillnader?

Så man kan väl lugnt påstå att priset INTE ligger på samma nivå.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-15 11:10
Ursprungligen av kahn:

Bättre batteritid, andra dimmensioner, nytt gränssnitt, nytt skal.

Samma skärm dock. Säkert en hel del till, andra får fylla på.

Har just själv beställt en 80gb, har också beställt en:
http://www.dlo.com/Products/TDock_Dx_Prod.tpl?command=showpage&cart=11896937021590814

Är dimensionerna så olika att man inte kan använda sitt gamla skal tro?

en del reviews säger bättre ljud, andra inte. så antagligen är det inte någon större skillnad på den delen, tyvärr!!

man får se till att man åtminstone har bättre hörlurar än apples skräp så det blir godkänt

själv ska jag köpa en 160gb då min 4G precis gått sönder så för mig kommer skillnaderna bli väldigt stora

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-14 22:51

Hehe tack för svaren,
var detta som fick mig att undra om jag missat något med nya classic
http://se.pricerunner.com/pl/11-733680/MP3-spelare/Apple-iPod-Video-80GB-Black-priser
Gamla video är 100 kr dyrare.
Får bli en classic 80 gb

Jag satte på mitt silicon skin Z cover. Och det passa rätt bra. Problemet är att scroll hjulet på nya classic inte är lika känsligt som på ipod video. Så det går inte att scrolla med silikon fodralet på. Dock funkar det att byta låtar. Likadant med fodralet man fick med ipod video. Provade att scrolla med det på och det går inte heller.
Hoppas att det går att göra ett silikon skydd som är lite tunnare så man kan scrolla.
Hade behövt ett när man är ute och jobbar i regnet. Annars får man väl klippa så man kan använda hjulet.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-15 17:31

Använder mest min fjärr så det låter som jag förhoppningsvis kan klara mig med mitt gamla fodral då

Den största nya grejen är väll coverflow?

Ursprungligen av undegaard:

Den största nya grejen är väll coverflow?

Bortsett från det större minnet, ja (hela nya GUI:n).

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-11-25 20:15

Passar fodralen till nya Classic även till gamla Video? Vill bra gärna veta...

  • Medlem
  • 2007-12-03 22:11

160 gb classic

Har en fråga, var runt på appleshemsida och märkte att det inte stod om 160 gb classic kan spela film... någon som vet hur det egentligen ligger till? tacksam för snabbt svar!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-04 10:40
Ursprungligen av sect:

Har en fråga, var runt på appleshemsida och märkte att det inte stod om 160 gb classic kan spela film... någon som vet hur det egentligen ligger till? tacksam för snabbt svar!

Den är väl en vidareutveckling av iPod Movie så jag ser inte att den inte skulle kunna det? Menyn såg likadan ut för min och den svalde mina avsnitt av Simpsons som jag har i min Classic.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-04 10:40
Ursprungligen av iNerd:

Passar fodralen till nya Classic även till gamla Video? Vill bra gärna veta...

Testade även detta igår när jag tog mig tid att packa upp min Classic och det fodralet till min Video passade perfekt med en Classic på 160 gig. Om det gäller alla fodral vet jag naturligtvis inte

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-12-15 19:34
Ursprungligen av iggy:

Testade även detta igår när jag tog mig tid att packa upp min Classic och det fodralet till min Video passade perfekt med en Classic på 160 gig. Om det gäller alla fodral vet jag naturligtvis inte

Ok det lät ju bra! Men då förmodar jag att du hade en 60 lr 80 gb video tidigare? Är de lika "tjocka" som nya classic 160 gb? Jag har kikat på fodral och grejor på till iPod men har sett att vissa bara verkar finnas till iPod classic, fast eftersom den är så lik iPod videon till utseendet och storleken så tycker jag att fodralen även borde passa till videon.. skulle vara lite tråkigt om det inte kommer att komma nya fodral o sånt till videon längre..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-16 08:53
Ursprungligen av iNerd:

Ok det lät ju bra! Men då förmodar jag att du hade en 60 lr 80 gb video tidigare? Är de lika "tjocka" som nya classic 160 gb? Jag har kikat på fodral och grejor på till iPod men har sett att vissa bara verkar finnas till iPod classic, fast eftersom den är så lik iPod videon till utseendet och storleken så tycker jag att fodralen även borde passa till videon.. skulle vara lite tråkigt om det inte kommer att komma nya fodral o sånt till videon längre..

Jag hade en på 80 gb och jag har för mig att jag läst någonstans att 80 gb är lika tjock som 160 gb, och att nya Classic på 80 är något tunnare.

det måste vara interfacet, dock tycker jag min video har en mer minimalistisk interface. på nya classic händer det för mycket. men nu har jag skaffat en classic. fick mer utrymme!

  • Medlem
  • Storuman
  • 2008-01-08 17:16

Aha jag får hoppas på att Classic 80G är lika stor som gamla 30G videon.. Annars får man lära sig sy.

1
Bevaka tråden