Hej,
jag har en gammal iMac G3:a som kör NetBSD och trots att det är ganska lättviktigt är det jobbigt för den att köra firefox och när jag skulle kompilera gnash för att kunna surfa ordentligt blev det riktigt jobbigt...
Så då tänkte jag att man kanske kan använda den som X-terminal och låta min G5:a göra grovjobbet i stället.
Jag vill alltså att en användare ska kunna köra Mac OS X med Aqua på normalt vis på G5:an samtidigt som den servar min X-terminal med en X-session.
Jag har försökt konfigurera X för detta enligt den dokumentation jag lyckats hitta (fast den gäller oftast Linux).
När jag ska testa den startar jag xdm som root och den startar snällt men X verkar inte gå igång. Drar jag igång min X-terminal med "X -query <G5:an>" eller "X -indirect <G5:an>" så drar den igång X så jag får den typ rutiga bakgrunden och krysset som är muspekaren, men jag ser inga tecken på att mina burkar pratar med varandra.
Någon som vet om detta alls går att göra? Och dessutom vad man behöver göra för att få det att funka i så fall?
(Jag inser att om jag väl fått X att göra det jag vill måste jag få Mac OS X att starta xdm på rätt sätt åt mig med automagi men det ser jag som ett senare problem.)
Jag kör Mac OS 10.4.10 på G5:an och NetBSD 3.1 på G3:an.
Filer under /usr/X11R6/lib/X11/xdm på G5:an:
- Xaccess:
192.168.1.4 # G3:an
datornamn*
- Xservers
192.168.1.4:0 foreign
datornamn:0 foreign
datornamn.local:0 foreign
- xdm-config
! kommenterat ut:
!DisplayManager.requestPort: 0
/Christer