Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reparera Nikon i Göteborg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-13 19:27

Hej!

Behöver en del (tum-gummit) utbytt på min D50. Vill inte skicka iväg kameran. Vart kan jag vända mig i Göteborg? Gör Scandinavian Photo sådant?

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Hej!

Behöver en del (tum-gummit) utbytt på min D50. Vill inte skicka iväg kameran. Vart kan jag vända mig i Göteborg? Gör Scandinavian Photo sådant?

/Fredrik

Jag skulle prova ringa Nikons Sverige-kontor och se om de kan skicka en så du kan byta själv (om du vill det). Jag vet att åtminstone Olympus skickar (i vissa fall gratis) utbyten för gummidelar som lossnat, kan tänka mig att Nikon gör detsamma.

/Michael

  • Medlem
  • 2007-09-14 07:50
Ursprungligen av leonardo:

Såg bra ut, men enligt sidan så upphörde verkstaden i slutet på 2006

Några fler tips? Ska ringa Nikon med.

/Fredrik

Ledsen att behöva konstatera att enda sättet är nog att skicka den till Nikon i Stockholm eller Lasses Kameraservice (även dom i Stockholm). Lasses är nog nästan att föredra. Dom är auktoriserad Nikonverkstad och brukar vara lite snabbare än Nikon själva.

Det är väldigt synd att det inte finns nåt serviceställe kvar i Göteborg.

Jag kan bara sorgset ruska på skallen. Det är mycket de pillat i ordning åt oss genom åren, men direkt oväntat var det inte.

1
Bevaka tråden