Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone är billigare än iPod touch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-14 22:54

Är det någon mer än jag som har lagt märke till att iPhone 8gb är billigare än iPod touch 8gb?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-14 23:18

Jomen... du behöver inte betala mååånga tusen kronor i två år för en iPod Touch. När man köper låsta lurar så betalar man en delsumma - resten [avbetalning helt enkelt] - ligger på månadsfakturan. Think about it.

Det enda landet man kan jämföra de priserna i är USA där iPhone är $100 dyrare. Man kan inte jämföra en iPod touch i Sverige med en iPhone i USA.

Detta kan alltså betyda att iPhone kommer att kosta 1000:- mer än en iPod touch i Sverige.

Ursprungligen av mmdr:

Är det någon mer än jag som har lagt märke till att iPhone 8gb är billigare än iPod touch 8gb?

Hur menar du? Kollar jag priserna är det precis som johan_fbg säger, iPhone kostar 100 dollar mer:
iPhone 8 GB: 399 dollar.
iPod touch 8 GB: 299 dollar.

Det är inte direkt så att valutakursen får $299 att bli lika många svenska Kronor som $399, eller?

det går inte använda sig av valutakursen ... såvida du inte åker till USA såklart ...

Logic Studio kostar 2.999 kr om man åker till USA och köper den
men i svenska Apple Store kostar logic studio runt 4000 kr ...

Ursprungligen av Tussen69:

det går inte använda sig av valutakursen ... såvida du inte åker till USA såklart ...

Nej, självklart inte. Det var lite det som var min poäng, ursäkta om jag var otydlig

Syftade på det tidigare inlägget om
touch: 299 dollar
Iphone: 399 dollar
/V

1
Bevaka tråden