Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Edge?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Finns det något sätt att stänga av Edge i sin iPhone? Det går ju att välja ifall Airport ska vara igång, men har inte hittat något sätt att stänga av Edge.

Grejen är den att jag har upptäckt att det dras en massa pengar från mitt kontantkort, vare sig jag använder mig av Edge eller ej. Har förlorat över 70 kronor på Edge sedan igår! Utan att använda det.

  • Medlem
  • 2007-09-15 09:55

Jag har inte heller hittad något att kunna stänga av det helt. Så fort WiFi kontakten blir dålig försöker luren går på Edge - klar irriterande...

Jag har tagit bort alla uppgifter i Edge inställningen... APN typ online.telia.se eller vad det nu skall vara. Då kommer din iPhone inte hitta något nät och det blir omöjlig att du surfa/pröjsa "ofrivilligt".

Ralp

Ja, jag har också tagit bort alla inställningar, men likväl så dras det pengar!

Någon som vet ifall Telia har något abonnemang med fri datatrafik eller liknande? För såhär kan det ju inte fortsätta!

  • Medlem
  • 2007-09-15 10:21

Skumt. Så här ser felmeddelande ut efter jag ha tagit bort alla edgeuppgifter:

"Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE"

Har nu tagit ur kortet och satt det i min gamla mobil tills det här är löst. Har inte någon lust att betala för något som jag inte använder.

  • Medlem
  • 2007-09-15 10:49

Om du orkar så kan du jo prova att göra en "Restore" och hacka den på nytt sedan finns jo AT&Ts Edge inställningar i luren... Kanske det hjälper?

Har du kollat mailinställingarna?
Har ingen iPhone ännu men om man kör synkning för mail brukar man kunna ställa in hur ofta mailen ska skynka mot en mailserver.

Har stängt av att Mail kollar efter mail, men det är även andra saker som synkar hela tiden. Som inte går att stänga av.

Hur som helst, fann precis detta program. Ska ta och kolla in det. Återkommer med resultat.

Ursprungligen av ztaafen:

Hur som helst, fann precis detta program. Ska ta och kolla in det. Återkommer med resultat.

Kan meddela att det fungerar perfekt.

Ursprungligen av ztaafen:

Kan meddela att det fungerar perfekt.

Hur fungerar programmet?
Släcker den ner edge när telefonen gå ner i viloläge eller är det manuell hantering?

http://www.telia.se/privat/link.do?channelId=-101922&pageTypeId=1238057535&OID=1537009589&sida=null&type=EDITORIAL&

Tillägstjänster till telia abonnemang som gör att gprs/edge surfning blir lite billigare.
Comviq/Tele2 har nåt liknande, men där får du 1gb surf för 169kr/mån.
Annars kostar det 20kr per mb hos telia och 15kr/mb hos comviq.

Det finns ju en del andra program som nyttja detta och då tänker jag på uppdatering till vädret, webbläsaren om det det finns saker som uppdateras på en sida som man har uppe i telefonen.

Det är manuellt. Enda problemet är, som jag har fattat det, att man måste starta om telefonen. Men det kan jag leva med.

Dessutom så ryktas det om att det snart kommer att komma i en programvaruuppgradering.

Ursprungligen av ztaafen:

Det är manuellt. Enda problemet är, som jag har fattat det, att man måste starta om telefonen. Men det kan jag leva med.

Dessutom så ryktas det om att det snart kommer att komma i en programvaruuppgradering.

Finns liknande till Pocket PC och fast de man kan starta och stänga av utan att boota om telefonen.
Kommer säkert en uppdatering på detta inom kort.

Ja, nu saknas bara en iPhone också.

Låter verkligen jättekonstigt att man inte kan stänga av Edge:t när man vill...

Ursprungligen av curryboy:

Låter verkligen jättekonstigt att man inte kan stänga av Edge:t när man vill...

Det finns ingen anledning till det då man får med fri EGDE/GPRS på abonnemanget. Problemet uppstår först när man meckar om telefonen, förstår att Apple inte har valmöjligheten nu.

Men det är väl bara att mata in fel uppgifter?

Finns ett program som heter services! Installeras vi "installer" Med programet har du möjlighet att stänga av edge, bluetooth, wifi, ssh. Bra att stänga av allt om man vill spara lite batteri.

edge symbolen kommer att ligga kvar i vänstra hörnet även fast den är avstängd... bara en indikation att edge är tillgängligt

Min verkar också dra pengar! Har mitt avstängt i service och inget ifyllt under APN!
Hjälp! Försökt kontakt Telia men dem vägrar lämna ut saldo på min mobil
så man kan se vad som drar pengar. Har telia mobil till alla abb.
Va fan....

Ursprungligen av drifter7508:

Min verkar också dra pengar! Har mitt avstängt i service och inget ifyllt under APN!
Hjälp! Försökt kontakt Telia men dem vägrar lämna ut saldo på min mobil
så man kan se vad som drar pengar. Har telia mobil till alla abb.
Va fan....

Om du inte har APN ifyllt borde den inte dra pengar.

jag råkade ut för samma grejj, rensade apn men edge fortsatte fungera. fick starta om för att det skulle stängas av

1
Bevaka tråden