Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera kontoinställnignar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 16:54

Har använt mitt adminkonto som dagligkonto, dvs där har jag alla mina inställingar, från itunes till rss. Nu vill jag styra upp två "vanliga" konton som jag använder på daglig basis och ett separat adminkonto.

Finns det något smidigt sätt att kopiera över alla mina inställnigar till ett annat konto, eller måste jag konfigurera allt från början?

De flesta inställningar ligger i mappen /Hårddisk/[Användaren]/Library (eller bibliotek). Kopierar du den gamla användarens library-mapp till någon mapp (tex Shared) där flera användare kommer åt den, så kan du kopiera in lämpliga bitar till din nya användare genom att logga in som den nya användaren, öppna mappen shared och kopiera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 18:17

funkar det med application support-mappen också?

Jodå du kan praktiskt taget flytta över allt från /Användare/<användarae>/Bibliotek/.
Firefix vet jag inte riktigt hur det går med... har aldrig provat eftersom den skapar en unik användare. Jag brukar nöja mig med att importera bokmärkerna.

Prova "Flyttassistent" som ligger i "Verktygsprogram"-mappen.
Den är gjord för just detta.

1
Bevaka tråden