Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera K750

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag skulle behöva en förklaring till hur jag ska göra för att synkronisera kalender och telefonbok mellan min macbook och min K750-lur. Jag har förstått att man ska använda iSync men vet inte var jag hittar programmet nånstans?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-21 13:16

/Applications/iSync.app

Det ligger inget iSync där men man kanske kan installera om det från startskivan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 20:55
Ursprungligen av antonmedmacen:

Det ligger inget iSync där men man kanske kan installera om det från startskivan?

Ja, iSync ingår i standardprogrammen i OS X. Gör en installation med startskivan, dock inte en ren ominstallation utan välj det alternativ där du kan arkivera och installera, så behålls inställningar och sparad data. Så kommer alla standardprogram tillbaka som du eventuellt har raderat manuellt.

Jag försökte göra en ominstallation men den säger att jag har en senare version installerad än den på skivan. Går det inte att bara installera själva programmen? Eller helst att välja precis det program jag vill ha...

Kontrollera om du kan installera program bara. Det ska du kunna göra med startskivan.
Jag vet dock inte om iSync finns med som val där men testa.

hur gör man det? jag kan bara ominstallera hela OSet..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-16 20:38

Ja, du har nog en senare version (av operativsystemet) installerad än den på skivan. Då måste göra det manuellt via Paranoid. Hjälp mig här, 99.se! För man kan väl inte plocka ut iSync explicit ur installeraren då den ligger inbakat i grundpaketet?

På startskivan om du sätter i den i datorn utan att starta om så ska det finns ett val där du kan välja att installera program som följer med. Kommer inte ihåg exakt vad den heter just nu, men i nedre vänstra hörnet.

1
Bevaka tråden