Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel fråga - spara i rätt mapp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Det här är nog en väldigt enkel fråga, men som jag just nu inte kan hitta något enkelt svar på.

Men, hur 17, gör man för att ställa in att Spara-rutan automatiskt ska börja i den mapp man sist sparade i, och inte i den mapp filen man har öppen ligger i?

Jag har sett att det ska gå, men kan inte komma på var man ställer in det just nu. I mitt fall är det Photoshop det gäller, men är det inte i Finder man gör den inställningen, eller?

Jens

Inte direkt ett svar på din fråga... men här är ett tips om ett program som utökar funktionaliteten i Öppna- och Spara-dialogrutorna:

Default Folder X

Kostar visserligen $34.95, men det är värt vartenda öre.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 19:55

Jag har för mig att om man ska spara många filer av likadan typ, så är det bara när man sparar första filen som man får bläddra fram till där man vill spara filen. Nästa fil du sparar, så kommer den automatiskt att öppna den mapp där förra filen sparades. Så tror jag att det är för min del. Och då tänker jag på när man t ex sparar webbgrafik som jag gjort i Photoshop...

1
Bevaka tråden