Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 1.1.1 firmware uppdatering

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.macrumors.com/iphone/2007/09/14/iphone-firmware-1-1-1-soon/

Om man kollar på bilden i länken nedan så ser man några instressanta saker:
https://supportform.apple.com/200709/main?id=qp

"Home Button", "International", "Version: 1.1.1" och "Modem Firmware: 4.02.04_G".

Senast redigerat 2007-09-22 12:47

Intressant. Men nån ny modell verkar det inte vara (typ 3G eller så) eftersom modellnumret är detsamma som idag (MA712). Släpper dom denna i UK nästa vecka med 1.1.1 SW?

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Intressant. Men nån ny modell verkar det inte vara (typ 3G eller så) eftersom modellnumret är detsamma som idag (MA712). Släpper dom denna i UK nästa vecka med 1.1.1 SW?

Det finns ingen 3G telefon bekräftad ännu även om alla verkar tro att det kommer typ imorgon. Think Secret skriver att det inte kommer någon 3G version i år. Problemet är batteritiden, precis samma problem som SonyEricsson har. Kör 3G non-stop och du har 2 timmars batteritid...

Ursprungligen av Björnström:

Det finns ingen 3G telefon bekräftad ännu även om alla verkar tro att det kommer typ imorgon. Think Secret skriver att det inte kommer någon 3G version i år. Problemet är batteritiden, precis samma problem som SonyEricsson har. Kör 3G non-stop och du har 2 timmars batteritid...

Tack för att nån annan sagt det! Tycker detta tjat om 3G börjar bli för j*vla tröttsamt! Lägg ner nån gång!

Vadå Home Button? Jag fattar inte riktigt... Den har ju alltid funnits?

Inte i inställningsmenyn.

så med andra ord . detta betyder att näst mjukvaru uppdatering av iPhone kommer göra den internationel med förmodligen samma keybord för ÅÄÖ som återfinns på iPod Touch . och denna mjukvaru uppdatering kommer den 18:e september

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-16 17:50
Ursprungligen av Tussen69:

så med andra ord . detta betyder att näst mjukvaru uppdatering av iPhone kommer göra den internationel med förmodligen samma keybord för ÅÄÖ som återfinns på iPod Touch . och denna mjukvaru uppdatering kommer den 18:e september

Om 1.1.1 går att låsa upp lika lätt som nu, så blir det fasen ingen iPod touch för min del!

Uppdateringen för 1.1.1 verkar vara:

Internationella tangentbord
Möjligheten att stänga av EDGE när man är utomlands
Undertexter för filmer
iTunes Wifi Music Store

Intressant att dom skickar med tangentbord på alla möjliga språk, när den bara finns i två länder som talar engelska

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-18 13:31

Enligt bild 4 på den här sidan har man lagt till stöd för följande språk i senaste firmwaren:

Engelska (UK)
Tyska
Japanska
Holländska
Italienska
Spanska
Portugisiska

Vad betyder detta för oss som vill få USA-iPhonen att bli svensk?

Ursprungligen av koze:

Enligt bild 4 på den här sidan har man lagt till stöd för följande språk i senaste firmwaren:

Engelska (UK)
Tyska
Japanska
Holländska
Italienska
Spanska
Portugisiska

Vad betyder detta för oss som vill få USA-iPhonen att bli svensk?

Fast man ser ju att det går att scrolla längre ner, sidan är ju inte slut (är inga runda kanter)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-18 14:48

WTF!! Varför har då ingen blogg rapporterat om hela listan med språk?! Finns svenska med så ser jag inte ett enda vettigt skäl (ja jag skiter i Visula Voice Mail) till att inte köra en usa/uk-iphone i Sverige..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 15:03
Ursprungligen av koze:

WTF!! Varför har då ingen blogg rapporterat om hela listan med språk?! Finns svenska med så ser jag inte ett enda vettigt skäl (ja jag skiter i Visula Voice Mail) till att inte köra en usa/uk-iphone i Sverige..

Instämmer. Om svenskt tangentbord finns, väntar jag en månad extra för att få en iPhone. Finns det inget blir det en i början av nästa månad troligen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-18 15:22

Varför vänta? Jag kommer nog att köpa en från USA om någon bekant åker dit. Sen väntar jag med att uppgradera till version 1.1.1 tills anySim stödjer denna. Fram tills dess kör man med den lösning som finns idag..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 16:10
Ursprungligen av koze:

om

Hihi.

Annars är det ju ett alternativ, det du säger. Och billigare.

MEH! Det där är ju bara elakt! faaaan!
hehe...

Den ser grymt najs ut!

Vad är det? en iShower? =P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-22 15:47

Bluetooth-handsfree är det

Ursprungligen av xevve:

Bluetooth-handsfree är det

Fel - fel - fel - det ser väl alla att det är ett periskop - phui -

JAHAAAAA, Ofan!

Om man klickar på en länk som leder till ett album i iTunes Store via Safari i iPhone så kommer detta upp:

http://itunesstoreiphone.notlong.com

Men ingen uppdatering ännu, gissar på att den kommer på måndag eller tisdag.

Senast redigerat 2007-09-23 19:47
Ursprungligen av iOberg:

Tog du hem iPod nano och andra produkter också? Några bilder på bluetoothheadsetet?

Japp - Adrian kommer testa och fotografera dessa inom kort.

Ursprungligen av Björnström:

Jag har sålt mina för 4295kr. Och då har jag lovat att hjälpa vid garantiproblem mot självkostnad - kan vara värt en del för den som får problem.

Kanske ska tillägga att dom tog slut rätt snabbt innan jag ens hann annonsera. Men det kommer fler

Jag fick en! Martin är bäst!!!

Ursprungligen av Björnström:

Japp - Adrian kommer testa och fotografera dessa inom kort.

*väntar ivrigt på UPS*

Ursprungligen av Adrian B:

*väntar ivrigt på UPS*

Wtf, UPS kan inte skicka ett paket 60 mil på ett dygn: "ADRESSEN FINNS I ETT AVLÄGSET OMRÅDE OCH LEVERANSER GÖRS EJ DAGLIGEN"

*hatar UPS*

Ursprungligen av Adrian B:

Wtf, UPS kan inte skicka ett paket 60 mil på ett dygn: "ADRESSEN FINNS I ETT AVLÄGSET OMRÅDE OCH LEVERANSER GÖRS EJ DAGLIGEN"

*hatar UPS*

Så är det om man bor i skogen

Ursprungligen av wunderbaren:

Så är det om man bor i skogen

Well, sist jag kollade fanns det skog runt huvudstaden också

Tack Björnström. Den fungerar alldeles utmärkt med Comviq och det svåraste med upplåsningen var egentligen att fixa fram ett gem att ta ut SIM-kortet med.

När kommer nästa iPhone uppdatering? - vore intressant att se om telefonen fortfarande fungerar efter en sådan.

Bevaka tråden