Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat får ingen kontakt till värddatorn via AIM

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Försökt att testa iChat med ett AIM konto. Men får nästan hela tiden att den inte kan ansluta till värd datorn. När jag docl loggar på med samma konto fast via Adium så får jag kontakt. Någon som har haft liknande problem? Jag har öppnat portarna i brandvägen.

Vill få testa vediochaten i iChat, förstår inte vad det är som spökar...

Tack på för hand

// B

ingen som har något tips hur jag löser detta?

Kanske har adressen eller portnumret till AIM-servern blivit ändrat av misstag? Eller kan du måhända skrivit uppgifter för ett AIM-konto i en kontouppsättning för chat via ett .mac-namn, eller tvärt om?

Prova att börja om i iChat, och skapa en helt ny kontoinställning från scratch. Kontrollera så att du väljer .mac eller AIM som kontotyp beroende på vad du använder.

Några framsteg efter detta?

Ursprungligen av Christofer:

Kanske har adressen eller portnumret till AIM-servern blivit ändrat av misstag? Eller kan du måhända skrivit uppgifter för ett AIM-konto i en kontouppsättning för chat via ett .mac-namn, eller tvärt om?

Prova att börja om i iChat, och skapa en helt ny kontoinställning från scratch. Kontrollera så att du väljer .mac eller AIM som kontotyp beroende på vad du använder.

Får kolla i kväll, tack för tipset

Ursprungligen av Christofer:

Nepp, rensa mitt konto la in alla uppgifter igen men får ingen kontakt än.

Hur gör ni andra som kör iChat med AIM-konto?

Vad är dina serverinställningar?
Vilken port använder du och har du bockat i SSL?
/Nicklas

Ursprungligen av arlevall:

Vad är dina serverinställningar?
Vilken port använder du och har du bockat i SSL?
/Nicklas

Port 5190 som jag även har öppnat via min router. SSL vart ska jag ställa in det? Tycker det inte borde vara så svårt att få i gång ett program från Apple själva har med i systemet. Det har funkar fast för väldigt länge sedan, nästan ett år sen när jag köpte min MBP, har äntlig fått några Mac vännermed kamera så du vill man ju få se hur roligt det kan vara...

Det ser du under "inställningar", sedan välja "konton" markera det kontot du vill ställa in och klicka på "serverinställningar".

Jag bifogar en bild på hur det ser ut i min dator.

OK, så här ser det ut hos mig, har ingen SSL där som du har. Tog med vilken version av IChat jag har om det skulle ha någon betydelse. Är den som fanns i datorn när jag köpte den, den borde väl uppdateras av sig själv tycker, eller har jag fel där?

Håller på att fixa för flytt så jag hinner inte med att testa avd som kan vara fel så ofta... men såg idag att iChat vil funka men då surar jag direkt från modemet med sladd och inte trådlöst via routen. Så det lär vara min Netgear som spökar...

1
Bevaka tråden