Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för UK-import av iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar seriöst nu på att ta med flickvännen och åka till England, semester och köpa iPhone ? .. Är det någon som vet om det finns några regler för köp av iPhone ? tex om man måste vara Engelsk medborgare eller något i den stilen ?

Kostnader:
resa: ca 800 kr flyg tur och retur
boende: hotell & nöje ? ca 3000-4000
iPhone: 3599

totalt: ca 8000 kr (tycker jag är värt för semester och en iPhone)

Jag har för mig att det även går att åka till england över dagen, med biligt flyg.

Med ryanair flyger man smidigt över dagen, 158.00 kr ink allt, tur och retur den 13:e november.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Med ryanair flyger man smidigt över dagen, 158.00 kr ink allt, tur och retur den 13:e november.

/M

Tänk på att det tar 50 minuter att ta sig från den flygplatsen. (Om du tar stanstead express) annars tar det längre tid!

Priset är väl ca £25 t&r med "expressen"

Men visst det kan det ju lätt vara värt om flyget går på 160kr!

Ursprungligen av Martin Belak:

/M

Markeligt - hur jag än letar, kommer jag inte under SEK578 över dagen med Ryan. SEK1 ut + avgifter SEK219 + SEK1 hem + avgifter SEK357 = SEK578. Varierar avgifterna med vald resdag?

14 nov: Arrive Stansted 11.15 - depart Stanstead 18.00, går bort 2,5 timmar transfer = lite drygt fyra timmar på sig för att hitta en lur. Hinner man en Guinness åxå - tro?

GBP269*13,365*1,015 = SEK3649 + resa --> SEK4227 exkl.transfer. Känns mycket överkompligt.

EDIT: Hittade förklaringen; Göteborg City Airport tar tydligen ut saftiga avgifter i förhållande till Stockholm Skavsta.

...fast är det inte så att den kostar mer?

På O2's sida står det inte att man kan "köpa loss den" (http://www.o2.co.uk/iphone#tariffs)

På Apple's sida tolkar jag det som att man måste lösa ett 18månaders kontrakt för att kunna få köpa den för £269??) (http://www.apple.com/uk/pr/2007/09/180907_iphone.html)

...eller kan man alltså köpa den utan något abonnemang för £269?

iPhone "fungerar bara" med ett medlevererat SIM-kort, i USA från AT&T, i UK från O2. När Du "kommit hem" är det meningen att Du ska aktivera kortet via iTunes = starta abonnemanget. Det börjar inte ticka pengar innan dess. Låter Du helt bli, tickar det aldrig, i alla fall inte i kassan hos AT&T resp. O2.

Någon operatörsoberoende lösning kommer sannolikt aldrig att finnas för iPhone, i alla fall inte innan en ev. bindningstid gått ut. Vad som händer då, återstår att se.

det finns inga regler då ? så som att man måste vara bosatt i England eller något för att få köpa iPhone ? .. vore ganska tråkigt att gå in i en butik också får man inte köpa en ...?

tack för pris-tipsen ... ca 3500 för iPhone 300 flyg (2pers) + ytterligare pengar för nöje/mat osv ...

Ursprungligen av Tussen69:

det finns inga regler då ? så som att man måste vara bosatt i England eller något för att få köpa iPhone ? .. vore ganska tråkigt att gå in i en butik också får man inte köpa en ...?

tack för pris-tipsen ... ca 3500 för iPhone 300 flyg (2pers) + ytterligare pengar för nöje/mat osv ...

Du köper en iPhone över disken och aktiverar den sen över iTunes. Men du borde nog vänta och se hur den nya iPhone uppdateringen är, eftersom den kanske inte är lika lätt att knäcka som den nuvarande, och jag tror dom har lagt ner en hel del på att den inte ska gå att låsa upp.

Är det inte så att du måste binda dig för 18 månader? Jag skulle nog kolla upp det ordentligt, verkar billigare i så fall att ta med flickvännen till New York och köpa en där. Fast om du har flickvännen med så kan New York bli dyrt.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-18 13:45
Ursprungligen av replicant:

Är det inte så att du måste binda dig för 18 månader? Jag skulle nog kolla upp det ordentligt, verkar billigare i så fall att ta med flickvännen till New York och köpa en där. Fast om du har flickvännen med så kan New York bli dyrt.

Jo, om man aktiverar den mot O2/AT&T så klart...men det är ju just det man INTE gör när man hackar den istället. Då aktiverar man den mot...ingenting. man är aldrig i kontakt med O2/AT&T. man gör inga what so ever avtal med dom.

Eller har jag missat något? Kör UK med papperskontrakt i butik (som det säkert blir i Sveerige)?

Nej, Jobs sa ju att aktiveringen sker över iTunes även i England.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-19 10:18

Ska vi kombinera iPhone inkop med en macpub i london?

Ah, vad fint då får man nog bege sig över snart:cool:

1
Bevaka tråden