Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pcmcia-usb2.0

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare

Köpte en extern hårddisk i Shanghai i förra veckan. Funkade absolut inte. HD snurrade men min PowerBook G4 hittade den inte. Jag har för mig att min laptop har USB1.1 och hårddisken är ju 2.0. Köpte idag en adapter PCMCIA-USB2.0. Men solklart så funkar ju inte adaptern heller. Jag börjar bli lite otroligt trött på att ingenting funkar med MAC. Skall köpa en PC med WIN XP i dagarna.

Men till saken. Finns det överhuvudtgaget någon knix att få detta att funka.

Tack tack på förhand.

Markus

Stora diskar kan ta tid att mounta, via USB, kan det vara det som är problemet? Jag har en 200 GB USB 2.0 disk, den tar flera minuter (känns det som i alla fall) att mounta på PB G4. Första gången jag kopplade in den trodde jag defintivt att den var trasig.... på min HD finns en lampa som blinkar under tiden som OSX håller på och trasslar, på så vis kunde jag till slut inse att det var aktivitet på gång.

Okey

Jag skall testa. Jag läste just och det verkar som om jag redan har 2.0USB i min 17" 1,67 G4. Jag vet att den är ntfs formaterad. Men jag har läst att det skall kunna gå att fixa med program.
Tack tack. Skall testa min 120G HD

MVH Markus

Ursprungligen av markusnasman:

Jag börjar bli lite otroligt trött på att ingenting funkar med MAC.

Ursäkta att det blir lite off-topic, men jag blir så nyfiken. Det låter som du har massor av saker som inte fungerar på Mac. Kan du ge några exempel? Så kan forumet kanske ge dig tips på alternativ som faktiskt funkar.

Hejsan Jesper

Ja jag har nu testat att mounta min hårddisk i över 30min. Men det funkar inte i alla fall.

Ja det är så att jag jobbar med elteknik och styrsystem. Min Mac har funkat bra för mitt privata behov. Men jag har mycket svårt att hitta program till min MAC. Då menar jag PLC program och elritning etc. Jag fotograferar mycket på min fritid och till det är ju MACen bra. Det som jag också inte tycker om är att mobiltelefoner är lite jobbiga att få att funka i MAC. Mycket av Nokias modeller funkar. Men Nokia Suite tror jag inte att funkar med MAC. Mycket funkar ju med MAC. Men skulle man köra WIN så funkar ju i princip allt. Och för mitt jobb så är en MAC egentligen omöjlig att använda. Jag har använt MAC sedan 2003. Men jag tror att jag kommer att byta tillbaks till WIN. Största orsaken är arbetet.

PS. Har någon annan någon ide varför inte min nya HD funkar DS.

MVH Markus

1
Bevaka tråden