Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag iPhoto att *inte* importera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-09-20 21:55

Hejsan skulle behöva hjälp med en sak i iphoto8

Jag importerade av misstag bilder som inkludera några film snuttar till iphoto men hann inte avbryta importen innan iphoto stängdes av sig själv och då fick man starta iphoto igen..
numera när jag starta iphoto så fråga den efter om jag vill importera de filerna men jag vet att det inte går för iphoto kommer bara att stängas av vid slutet av importen eftersom de filerna inkludera några video klipp.

Min fråga är då hur stänger jag denna funktionen som vill importera sakerna automatiskt när jag starta iphoto ..

Får säga att jag är en ny switcher osså så snälla svara inte som jag vore en pro i Mac^^

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-20 22:31

Jag vet inte om det hjälper dig, men iPhoto kan även hantera filmklipp.

Övriga iPhoto-tips:
- I redigera-läget: Tangent 1 visar bilden i full storlek, 2 i dubbel (?), 0 återställer.
- Om du vill ha lite mer kontroll på import, kan du använda programmet Bildinsamling. I inställningarna för det programmet väljer du då bort iPhoto för att reagera på kamerainkoppling. Typ.
- För att skapa ett nytt bibliotek med bilder, håll ned alt vid start av iPhoto.
- Om det uppstår något fel på iPhotos databas (som hanterar alla filer), kan du fixa detta genom att hålla ned kommando-alt vid uppstart av iPhoto.

Och välkommen till Mac-världen!

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-09-20 23:32

Testade ändra så att bildinsamlingen skulle samla bilder med bildsamalren istälelt för iphoto ..hjälpte inte

problemet är att jag har inte importerat från nån extern enhet jag importerade från min windows halva av macbooken

eftersom iphoto stängs så måste det väl bero på att videoklippen kunde inte importeras?:S

1
Bevaka tråden