Vilken respons. Roligt. Kanske dags att jag uttalar mig.
0.
Anledningen till att jag gjorde de har tre var att jag tyckte det var dags att samla sajterna nu när Martin skapat något som heter 99mac-nätverket.
1.
Färgerna är de som sajterna har i dag. Jag har tagit dem rakt av. Vi får ta ett snack om de ska vara kvar eller justeras.
2.
Logotyperna har egentligen ingen färgplatta bakom sig. Jag har tagit den bakgrundsfärg som de kommer att ligga mot om vi lägger in dem på sajterna som de ser ut i dag. Färgplattan kom med för att för att få känslan när de ligger "där de ska" så att säga.
3.
Indraget är lite konstigt, ja. 99mac.com logotypen gjordes först och där högerställde taglinen. Jag håller med om att indraget ska vara konsekvent.
4.
På MacBarometern så tycker jag själv att det är för glest mellan bokstäverna. Det är en speicalversion av TheSans som är gjort glesare. Ska lägga in originalversionen av typsnittet också och göra nya.
5.
Olika färger på texten på 99mac-loggan var för att visa på skillnaden. Jag tror inte svart gör sig mot den röda bakgrunden eller vitt mot den gula. 99mac-logon klarar båda som synes.
6.
Symboler. Illustratörer - hör av er!
7.
Nu frångår jag Martins rekomendationer om max tio meningar. Tror ni han läser ner hit?
[ 23 April 2002, 23:22: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]