Hej!
Tror min iMac (1,5 år gammal) har pajat ihop helt och hållet.
från en annan tråd på forumet
"Christopher Papastefanou
Hårddisken skall vara tyst, punkt! En fläktlös dator med en rasslande hårddisk är ett skämt
Har du garanti kvar så klaga direkt! Missljud kan vara ett tecken på förestående krasch."
Jag har sedan lite mer än en månad haft strul med hårddisken. Vid uppstart av datorn har allt gått bra, men vill jag öppna t.ex. firefox börjar den tänka enligt följande schema:
"knack knack - -3 sek paus -- knack knack - -3 sek paus -- knack knack - -3 sek paus -- knack knack - -3 sek paus -- knack knack - -3 sek paus ... sen startar det" knacket är samma gamla arbetsljud - så som alla hårddiskar låter. Ringde apple care då,supportkillen sa att det "ju aldrig är bra med missljud" osv. samt att hårddisken uppvisade på något slags fel vid kontroll med skivverktygen, dock sa vi att jag skulle återkomma om det blev värre.
Well, i morse startade jag datorn. Vit skärm, inget äpple. Inget ljud från en hårddisk som drar igång (vilket den alltid liksom gör).
Antar att det är hårddisken som klappat ihop helt. Körde in osx startskiva, som drar igång om datorn får stå på i typ 5 min (utan att ngt händer). körde skivverktyg som bara hittar dvd-skivan, hittar ingen intern hårddisk vilket inte känns så bra.
Det jobbigaste är att jag som gör musik på datorn (främst) har jobbat på ett projekt mycket intensivt - och självklart har jag ingen backup! samt en essä för studierna som jag måste börja skriva om, liksom ett par dokument (fakturor mm) som inte är kopierade heller...
jobbigt att det är söndag bara och lite väntan innan jag kan få hjälp med datorn!
tänkte bara höra om ni har ngn erfarenhet av detta själva!