Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash + Java?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När kommer vi få se någon implementera Flash och Java till iPhone tror ni? Man vill ju använda den till lite mer :). Tror ni det kommer av Apple själva eller krävs det någon "hacker" för att lyckas?

"Never leave home without your iPhone"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-22 23:05

har diskuterats en uppsjö med gånger, det vore ett smidigt sätt att ta död på batteriet, inte något mer.

varken java eller flash tillför något verkligen användbart så det är inte konstigt att apple valde bort det..

Ursprungligen av ntity:

varken java eller flash tillför något verkligen användbart så det är inte konstigt att apple valde bort det..

Jag tror inte Adobe eller Sun håller med dig kring det.
Många webbsidor har Flash och/eller Java så att strunta helt i de två standarna är ganska vågat.

En mycket intressant diskussion finns här:
http://www.99.se/iphone/219821-apple-saenka-flash-med-hjaelp-iphone.html

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-23 14:03
Ursprungligen av ntity:

har diskuterats en uppsjö med gånger, det vore ett smidigt sätt att ta död på batteriet, inte något mer.

Det tror jag inte, den har hårdvaruaccelererad Java, så det kan nog göras ganska ekonomiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 17:06
Ursprungligen av lobStar:

Det tror jag inte, den har hårdvaruaccelererad Java, så det kan nog göras ganska ekonomiskt.

Ja ARM har hårdvaruaccelerad java, därför som jag tror att java har en större chans att komma med en SDK som du ser i ett tidigare inlägg, flash och andra sidan suger bra mycket CPU under OS X på riktiga maskiner så bara tänk vad det skulle göra med batteriet och den stackars ARM prollen som skall hantera det

Det är alltid ett övervägande av "vad tillför detta?" och "hur mycket kraft tar det?" när det kommer till saker som drivs av batteri, och flash tillför inte mycket som inte ex ajax kan hantera med en mycket lägre kostnad i både storlek på nedladdning och CPU belastning, saker som båda påverkar batteritiden på produkten.

Java har en annan liten grej i bagaget som jag tror gör att apple inte är så pigga på det, det är GUI delarna som är för mobila java, det finns inte mycket som är snyggt där, och estetik är ju som känt rätt viktigt för apple

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-22 23:29

jag vet inte riktigt om jag skulle kalla den intressan

Flash hade varit given om inte youtube hade h.264, annars är alla web2.0 prylarna som är "inne" nu ajax som funkar bra i mobilesafari, java har en större chans om inte annat att komma men tror inte den kommer med stöd i mobilesafari utan mer om vi ponerar att det kommer en SDK till iPhone som exempelvis arbetar tillsammans med Xcode.

Ursprungligen av ntity:

jag vet inte riktigt om jag skulle kalla den intressan
.

Tänkte mer på artikeln som Adrian länkar till:
The iPhone Threat to Adobe, Microsoft, Sun, Real, BREW, Symbian
Vilket jag tycker är en mycket intressant artikel.

Framtiden får väll visa vad Apple har för dolda planer.

Apple kanske har sagt åt Adobe att om de tar fram en väl fungerande snabb buggfri flashversion till Mac OS X så slänger de in flash i iPhone också.

1
Bevaka tråden