Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SweMenus - iPhone med svenska tecken och menyer

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Buckner:

gjorde grafiken sjalv.
Det enda som inte visar rätt grafik är förstoringen av knappen som kommer när man trycker/håller in knappen.

Detta lär fixas inom någon dag.
Mer info senare

Kanon!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-05 11:09

Nu finns info upp på www.buck.se

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-06 10:52

Kolla på http://www.buck.se igen, uppdaterad snyggare och bättre version

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-06 11:35

Det heter satellit, btw.

Nu när Touch kommer med svensk tangentbord borde man väl kunna kopiera det rätt av? Borde det inte vara typ samma filer i både iphonen och ipoden?

Kan du ladda upp den svenska översättningen så att även vi andra kan njuta av en svensk iPhone?

Ingen anledning att kapa den här tråden, bättre att ha diskussionen i en egen tråd, så jag flyttade fem inlägg från denna tråd till en ny: "Sverigekonvertering" av amerikansk iPhone

Finns det några filmer någonstans i Cybern där man kan se en försvenskad iPhone in Action?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-20 15:16

hang on, det är på väg..

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-21 08:30

Det går ju inte att ladda ner från buck.se....:(

Ursprungligen av kodak76:

Det går ju inte att ladda ner från buck.se....:(

Han jobbar på det - buck.se byter namn till iFun.se idag!
http://www.99.se/macnyheter/224947-premiaer-foer-ifun-allt-om-iphone-i-sverige.html

En MYCKET komplett version av översättning är på väg.. tyvärr saknas mycket i buckners version ..

håll ett litet öga på iphone.kn3pp.se
har ett 10tal djuplodade översättningar kvar att göra .. sen ere klart .. hoppas jag

Nytt tangentbord..

klarar naturligtvis stora Å Ä Ö

Senast redigerat 2007-09-22 14:46

Bra jobbat buckner osv, är ju rätt kul med svenska tecken, menyer etc. på amerika-inköpta iphones. Dock skulle jag aldrig själv lägga in de svenska översättningarna som ligger uppe på ifun.se på grund av alla särskrivningar och versaler på felaktiga platser som tycks genomsyra översättningen. En officiell översättning skulle aldrig vara så ful som denna är (i mina ögon, språkfascist som man är). Voicemail nummer? Vad är det egentligen för nummer som tydligen är voicemail? Och vilka är Datum och Tid som man tydligen kan ställa in?

Annars kan jag inte säga annat än att det är ett bra jobb! Ifun.se ser bra ut (förutom särskrivningar etc.)! Onödig dock för mig själv eftersom jag försöker ha is i magen och vänta till sverigelanseringen, vilket dock inte är helt enkelt...

Översättare som inte kan svenska... hmm

Finns det något vettigt skäl till varför vi inte publicerar alla de engelska orden och sedan gör en gemensam översättning?

Man kan ju stilla undra om 1.1 kommer att innehålla officiell översättning? Jag har en iPod touch här och den är ju översatt.

Om inte annat så kan man ta många översättningar från iPod touch som Apples officiella översättning.

Ursprungligen av Adrian B:

Man kan ju stilla undra om 1.1 kommer att innehålla officiell översättning? Jag har en iPod touch här och den är ju översatt.

Om inte annat så kan man ta många översättningar från iPod touch som Apples officiella översättning.

Den kommer illafall innehålla svenskt tangentbord, men hoppas på en svensk översättning på alla program, men det känns osäkert.

Finns det svensk ordlista i iPod Touch?

Ursprungligen av curryboy:

Finns det svensk ordlista i iPod Touch?

Nej. Inte enligt Apples specar och inte enligt vad jag testat själv heller för den delen.

Okej, vad synd då. Om detta kommer i en uppdatering kanske det bara är att flytta över till iPhone? Eller?

Ursprungligen av curryboy:

Okej, vad synd då. Om detta kommer i en uppdatering kanske det bara är att flytta över till iPhone? Eller?

Det låter rimligt, men jag kan för lite om hur iPhone ser ut på insidan så att säga, för att svara på det. Något med rätt kunskap borde kunna få ut det. Om de lyckades hacka iPod touch borde man kunna få ut språkfiler därifrån också inbillar jag mig.

Denna tråd är inte längre klibbig. Buck och Kn3pp har gått samman för att ta fram SwePhone 1.0 och jag klibbar den tråden istället. Kul att dom samarbetar!

http://www.99.se/iphone/225232-swephone-1-0-a.html

Funkar det att köra swemenus 0.3 i ibrickr? Eller måste man använda något annat program?

Bevaka tråden