Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunesproblem med WDS

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 10:04

Hjälp med Airtunes

Hej, jag är helt ny här på 99.se och jag håller på att fasa ut mina nätverksprylar och Windows-datorer mot Apple-produkter. Men i övergångsfasen kommer jag att köra en Windowsburk ett tag och nu har jag lite problem med Airtunes.

MIN KONFIGURATION MED NYINKÖPTA AIRPORTPRYLAR

Kabelmodem <--(kabel)--> Airport Extreme n-enabled <--(trådlöst WDS)--> Airport Express

Klienter:
1. Macbook Pro (trådlös anslutning)
2. Windows Laptop (trådlös anslutning)

Extremen kör DHCP och tilldelar IP-adresser till min datorer. Expressen är inställ på WDS och har samma SSID som Extremen. (Det går bra att surfa från båda datorerna).

PROBLEMET

I iTunes på Macbook Pro ser jag fjärrhögtalarna men på Windowsburken syns dom inte (har öppnat UDP port 5353 i Windows brandvägg).

Är det överhuvudtaget möjligt att ansluta till internet och samtidigt kunna strömma musik till Airport Expressen från Windows eller funkar detta bara i OS X?

Jag har testat att göra en reset på Expressen och koppla upp mig mot den med Extremen frånkopplad. Då ser jag fjärrhögtalarna.

Om nån har en liknande setup och kan hjälpa mig vore jag evigt tacksam.

Tack på förhand!
Mvh Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 00:28

Det funkar att streama musik över airtunes med windows med, om du inte ser menyn i iTunes på windows tror iTunes att du fortfarande filtrerar trafiken med brandväggen så kolla inställningarna igen eller helt enkelt testa att slå av den helt.

1
Bevaka tråden