Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
SVT lnaserar nu en lösning för webb-tv med bättre bildkvalitet än tidigare lösningen Play, som även fungerar på mac. Lösningen kräver dock att man laddar ner en programvara, och än så länge finns bara dramaserien Andra Avenyn att se på.
Jag instämmer med föregående talare. Förvånsvärt bra kvalité. Men en liten brasklapp, varför i h-e tvingas man se på skräpet Andra avenyn, klarade fem minuter innan jag var tvungen att stänga av. Eller är tanken att så få som möjligt ska testa?
Jag instämmer med föregående talare. Förvånsvärt bra kvalité. Men en liten brasklapp, varför i h-e tvingas man se på skräpet Andra avenyn, klarade fem minuter innan jag var tvungen att stänga av. Eller är tanken att så få som möjligt ska testa?
Serien börjar med att en man med världens lösskägg:tveksam: skjuter sin fru. Filmat i svartvit för att man ska se att det hände för länge sen. Vilket skämt
Jag kör den i 1920x1200 och den tar ungefär 30 Mbit/s hos mig. (Fast spelaren säger att den streamar i 1.5Mbit/s) Kvalitén är det bästa i webbväg jag sett hitils. Inte HD kvalité men inte långt ifrån!
Jag kör den i 1920x1200 och den tar ungefär 30 Mbit/s hos mig. (Fast spelaren säger att den streamar i 1.5Mbit/s) Kvalitén är det bästa i webbväg jag sett hitils. Inte HD kvalité men inte långt ifrån!
Vad säger den i nedersta vänstra hörnet gällande hastighet? Jag har bara hunnit testa det på jobbet ännu, där kör jag vista. Borde inte ha någon betydelse vad man kör för OS iofs.
Bra kvalité i mitt tycke, fick dock öppna upp i Firefox istället för Camino. Kunde kolla 5 min sedan började den buffra och jag stängde ner applikationen. Trevligt att som macanvändare att bli inkluderad på webben, Canal + och SF anytime stängs jag ute i från med ppc G5, Tiger tyvär, så tummen upp för SVT.
Jag tror att det beror på att SVT räknat ut att allt för många potentiella tittare av denna tjänst har allt för sega datorer (2 år och äldre) för att klara av att packa upp H264. Tyvärr - ty H264 är det bästa som finns idag. Och det är ISO.
Jag tycker det fungerar toppen, tog 4 sekunder att komma upp i 1510 och sen flöt det på. men var är helskärmen? helskärmsknappen åstadkom ju bara någon form av större skärm, det är ju långt ifrån en hel skärm!