Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti på iPhone?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-22 12:09

Hur funkar det med garanti på en iphone som e köpt i usa? gäller den fortfarande? Och hur gör man, måste man skicka tillbaks den till usa om nått händer, o vad kotar de isf?

iPhone får världsgarnati i och med lanseringen i Europa.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

iPhone får världsgarnati i och med lanseringen i Europa.

/M

I dom länderna som den släpps antar jag? Varje telefon är ju gjorde för en specifik operatör?

Ok men om man köper en USA iPhone och sedan när den släpps i Sverige kommer man då inte kunna lämna in den i Sverige?

Kommer den för all framtid att vara kopplad till USA och dess operatör, alltså att de kan se att den är köpt i USA.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-23 10:23

Jag frågade han ja funderar på att köpa min av, ifall han hade kvitto. Han undrade vad jag skulle med det till eftersom garantin verken gäller i sverige eller usa, eftersom jag inte har något at&t abonemang.. Hoppas verkligen att han är ute o cyklar.. Kan han verkligen ha rätt? :S

Nej, det tror jag verkligen inte.

Detta är något vi måste ta upp på iFun.se utan tvekan!

Garantisituationen just nu

- iPhone köpta i USA täcks av amerikansk garanti.
- Det finns rapporter om att telefoner utan operatörsspärr och med installerade program inte omfattas av garanti. En återställning av telefonen löser detta.

Garantisituationen senare i höst

- iPhone lanseras i Europa och Apple inför världsgaranti.
- Jag utgår från att denna garanti även gäller telefoner köpta i USA innan EU-lanseringen.

Till slut för den som ska köpa iPhone idag
Det kan vara vettigt att hitta en säljare som kan hjälpa till vid eventuella garantiproblem eftersom det blir MYCKET struligt och dyrt utan en kontakt i USA.

Vi har ju sålt ett par telefoner genom iFun.se och dom har vi lämnat "garanti mot självkostnad" på - dvs köparen får täcka ev kostnader för frakten om det inte går att lösa kostnadsfritt.

Jag testade serienumret på Apples hemsida när man kan regga sina inköpta macprylar.
Det var inga protester trots att jag skrev svenska adressuppgifter m.m.

Ursprungligen av heiko:

Jag testade serienumret på Apples hemsida när man kan regga sina inköpta macprylar.
Det var inga protester trots att jag skrev svenska adressuppgifter m.m.

Det betyder inte att den går att reparera i sverige - bara så det är klart. Inga svenska återförsäljare eller servicecenter tar emot iPhone. Apple Sverige ger inte support på iPhone. Punkt slut.

Ursprungligen av Björnström:

Det betyder inte att den går att reparera i sverige - bara så det är klart. Inga svenska återförsäljare eller servicecenter tar emot iPhone. Apple Sverige ger inte support på iPhone. Punkt slut.

Den var jag med på.
Frågan är om man behöver ringa support om det uppstår något problem med telefonen.
Nu tror jag inte det kommer hända men ifall att.

Ursprungligen av heiko:

Den var jag med på.
Frågan är om man behöver ringa support om det uppstår något problem med telefonen.
Nu tror jag inte det kommer hända men ifall att.

Jag tror du får vända dig till iPhone forumet här på 99.se

Apple Sverige kommer med 100% säkerhet säga att produkten inte är lanserad ännu. Finns ingen som fått utbildning på produkten ännu. Köper du importerade och "hackade" produkter som inte ska finnas i Sverige blir det så

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror du får vända dig till iPhone forumet här på 99.se

Apple Sverige kommer med 100% säkerhet säga att produkten inte är lanserad ännu. Finns ingen som fått utbildning på produkten ännu. Köper du importerade och "hackade" produkter som inte ska finnas i Sverige blir det så

Lillsyrran bor i USA och jag få be henne agera budbärare om det skulle uppstå något hårdvaufel på telefonen.

• Medlem
  • Luleå
  • 2007-09-24 21:52

Nån som testat mata in ett serial på GSX? Nån som vet var man hittar ett serial till en iPhone?

1
Bevaka tråden