Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ut grafikkort i Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det (teoretiskt/praktiskt) att byta ut grafikkorten som man kan välja mellan när man köper en Mac Pro. De grafikkorten som följer med i dag känns ju väldigt gamla och ej prisvärda med vad som finns på marknaden och vad som ingår i s.k konkurrenters datorer.

Någon som har testat ett sätta t ex en annan modell av Nvidias Geforce-kort i sin Mac Pro? Finns det någon som utvecklar drivrutiner för OSX annat än för de korten man kan välja mellan i apple store?

Inser att det (förhopppningsvis) kommer en ny mac pro uppdatering snart där förhoppningsvis nya kort ingår. Men jag tror ändå att det är ett hinder för många att inte kunna välja grafikkort själv (och att alternativen är så få).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-24 15:23

Många Mac Pro-användare undrar just om grafikkortet. Finns en del relaterade trådar om just detta. Använd den avancerade sökmotorn och sök specifikt på underforumet PowerMacintosh & Mac Pro på t ex sökorden "byta grafikkort". Så får du en del träffar.

Ps. Du når den avancerade söksidan genom att ställa markören i sökrutan uppe till höger här på forumet. Och tryck enter utan att ha angett något sökord.

Ledsen men jag hittar inte svar på min fråga. Kanske borde vara tydligare.

1. Finns det någon lista på grafikkort som stöds av OSX och Mac Pro (utöver de 3 man kan välja vid köp).

2. Kan man ha 2 olika grafikkort och boota i olika OS och enbart ha ett av dem aktivt utan att behöva koppla ur hårdvara eller öppna burken?

Oerhört tacksam för all info kring detta!

Det finns inga andra kort som funkar i Mac Pro OSX. Däremot kan du, vad jag hört, använda vilket kort som helst i Windows genom Boot camp. Dock när jag prövade stoppa in ett annat kort i slot #2, kunde jag inte boota datorn överhuvudtaget.

Hm, det låter ju... sådär...

Några sucess-stories om att använda ett annat kort i PC-läge? Utan att behöva koppla in och ur korten vid reboot?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 16:11

testa en googla det pa engelska sa far du en hel del anvandbara traffar, men som sagt bara for windoze lage

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-09-25 18:35

Tror det är nått med biosen i kortet som ställer till det när du ska byta till 3e parts kort. Finns en hel del hemmasnickrade drivrutiner för så kallade hackintosh, OS X på PCwin hårdvara som fungerar med tyngre kort än 1900XT.

Tveksam att dess går att köra på en Mac men under Os X fungerar dom.

http://diabolik1605.com/DHF/index.html

  • Oregistrerad
  • 2007-09-26 12:04

Jo, det är inte alltid datorn bootar med andra kort heller. Jag har testat ett ATI 850XT och det hoppade inte igång. Verkar som EFIn inte känner igen det, så du får ingen BOOT bild (Vilket man tycker borde synas ändå då det borde vara VGA safe). Windows bootar heller inte. Mycket tråkigt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-26 12:45

detta skulle jag säga är en av apples svaga sidor. Utbudet på produkter är väldigt dåligt men det kommer antagligen bli bättre när dom blir lite större.

1
Bevaka tråden