Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Online foto album för Mac (.Mac undantaget)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 16:20

Jag har Flickr.com och Canons Imagegate Way. Den sistnämnda har en begränsning av 100MB, inte mycket! Jag tittade in på Picasa men de kräver PC. Jag vill ha möjlighet för andra att ladda upp sina foton också samt att skapa nya mappar för nya event.

Några förslag?

Ursprungligen av bossep:

Jag tittade in på Picasa men de kräver PC.

Jag använder Picasa Webbalbum med mac utan problem. Kan det vara så att du blandat ihop systemkraven för mjukvaran Picasa och webbtjänsten Picasa Webbalbum?

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 18:49

Det låter bekant. Jag behöver alltså inte mjukvaran för att använda Picasa?

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 19:09

Du kan använda iPhoto och exportera direkt till Picasa Web Albums. Hur enkelt som helst. Enda nackdelen är att du måste ha ett google konto och alla som du vill dela dina bilder med måsta oxå ha ett google konto.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du kan använda iPhoto och exportera direkt till Picasa Web Albums. Hur enkelt som helst. Enda nackdelen är att du måste ha ett google konto och alla som du vill dela dina bilder med måsta oxå ha ett google konto.

//Rob

Den fungerar inte med nya iPhoto men det kanske är en uppdaterad på gång?

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 19:38
Ursprungligen av Robo-X:

//Rob

Det låter kalas! Kan andra ladda upp bilder till samma konto? Saken är nämligen den att vi var ett gäng som stack till Canada. Nu skulle vi vilja samla samtliga foton i ett konto. Jag letade efter möjligheten i min brors konto men hittade inte någon väg in. Han hade ingen aning.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-26 09:50

Det vet jag faktiskt inte. Men Picasa Web har rätt bra hjälp funktion. Om det inte står där kanske kan du prova google groups?

Angående iPhoto 8 så visste jag inte att det inte fungerar. Det var ju synd men du kan alltid använda det lilla upload programmet. Hoppas att det kommer en ny version snart.

//Rob

Ursprungligen av bossep:

Det låter kalas! Kan andra ladda upp bilder till samma konto? Saken är nämligen den att vi var ett gäng som stack till Canada. Nu skulle vi vilja samla samtliga foton i ett konto. Jag letade efter möjligheten i min brors konto men hittade inte någon väg in. Han hade ingen aning.

Det borde väl gå utmärkt! Skapa ett nytt konto på Google och dela ut användarnamn och lösenord till de som ska ladda upp bilderna?

Smugmug.com funkar bra.

• Medlem
  • Lessebo
  • 2007-09-26 20:20

iPhoto8 och Picasa Web fungerar jättebra.... bara man använder det separata programmet som följer med. "Pluggen" fungerar fortfarande inte

• Medlem
  • Lessebo
  • 2007-09-26 20:41

Jovist. Kan du skapa ett konto tillsammans med dina kompisar. (Upp till er hur ni vill dela lösenord). Det som är bra är att man kan ha "öppna album" som alla kan se. Sedan kan man ha "dolda album som bara ses när man har loggat in".
Det går utmärkt att ladda upp några bilder i ett "dolt album" sedan finns det en liten knapp som man klickar på om man vill dela detta "dolda "album med någon. (en länk skickas med e-post)

1
Bevaka tråden