Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AT&T slutar sälja iPhone utan abonnemang i NYC

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Abbonemang fördelarna

Jag tror att detta sätter lyset på vad apple lovade från början. Att man löpande skulle få uppdateringar såväl som "program" gratis under sin abb tid. Nu dröjer det nog inte länge förräns apple släpper Iphone osx version fri för 3:e parts utveckling. Det kommer att öka mervärdet och motiveringen att göra osm det var tänkt från början för den kund som har en upplåst idag och inte orkar "riskera strul" med att en uppdatering varje månad med fixar och kanske nytto mjukvara eller erbjudande med gratis nerladdning av musik eller dylikt samtidigt inaktiverar upplåsningen som man valt att göra för att slippa knyta sig till just den operatörens kostsamma abbonemnag.Typ ha kakan och äta upp den...

Men för dem som valt att låsa upp sin Iphone för att man vill ha fritt val av operatör och ser det som en rättighet och egentligen kunde bry sig mindre om abbonemangs kostnader... kommer det att bli knivigt framöver även om man inte vill ta del av Iphones mervärde som erbjuds av operatörer.

Så länge som iPhone funkar som lockvara till kostsamma abbonemang kommer man att bevaka sina intressen från operatörens sida.
Stämmer det dessutom att apple får % på varje Iphones kund nota så kommer man att prioritera precis som operatörerna. Airtime. alltså kundens nättid. Den avsedda operatörens nät tid med en upplåst telefon lär ju vara noll...
Man kommar att ta i med stora släggan!

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-24 11:47

Det här verkar ju inte bra, jag har en polare som åker till Orlando om två veckor och skulle köpa en åt mig... Får väl bli en iPod Touch annars...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-26 07:20

Brorsan handlade 3 st iPhones i NY på Apple Store igår... Så det verkar vara lugnt på Apple Store än så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-26 10:04

Jag hoppas bara att Apple inte får för sig göra som Microsoft med hackade Xbox 360. Microsoft spärrade dom av på livstid från xbox live. Eftersom varje telefon har ett IMEI nummer så kan det vara relativ lätt för Apple att spärra hackade iPhones. Men allt just nu är spekulationer. Vi får veta mer den här veckan när det nya firmware 1.1.x är släppt. Jag skulle rekommendera att inte installera det nya firwmare förrän man har hört vad Apple har gjort för att skydda iPhone från att hackas.

//Rob

PS. För att få reda på ditt IMEI nummer skriv in *#06#.

Ursprungligen av Robo-X:

Jag hoppas bara att Apple inte får för sig göra som Microsoft med hackade Xbox 360. Microsoft spärrade dom av på livstid från xbox live. Eftersom varje telefon har ett IMEI nummer så kan det vara relativ lätt för Apple att spärra hackade iPhones. Men allt just nu är spekulationer. Vi får veta mer den här veckan när det nya firmware 1.1.x är släppt. Jag skulle rekommendera att inte installera det nya firwmare förrän man har hört vad Apple har gjort för att skydda iPhone från att hackas.

//Rob

PS. För att få reda på ditt IMEI nummer skriv in *#06#.

Finns ingen lag på att man måste skaffa abbonemang i samband med mobilköp, så dom kan aldrig spärra dom, däremot kan dom låsa den till AT&T igen, men inte spärra dom så dom bli värdelösa.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-09-26 10:27

Hoppas hoppas hoppas att jag får min, har en kompis i USA som ska köpa den imorrn i Memphis. Dom har ju en applestore så får väll säga åt henne att handla där och inte på AT&T. :/

Ta in iPhone i Sverige

Om man nu ska till N.Y och tänkt köpa en iPhone, hur går man då tillväga när man ska ta in den i Sverige? Ska man ta ur den ur kartongen och ha den i fickan eller tror ni det går bra att man har den nerpackad i boxen som den kommer i? Detta då med tanke på tullen i Sverige...

Ursprungligen av Ernst25:

Om man nu ska till N.Y och tänkt köpa en iPhone, hur går man då tillväga när man ska ta in den i Sverige? Ska man ta ur den ur kartongen och ha den i fickan eller tror ni det går bra att man har den nerpackad i boxen som den kommer i? Detta då med tanke på tullen i Sverige...

Det är inte direkt så att tullen öppnar allas bagage, om ens någons.

Finns det något som bekräftar vad som påstås i första inlägget? Ingen av de amerikaner jag har kontakt med via jobbet säger att det är stopp för iPhone utan abb. AT&Ts affärer i NYC.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-26 19:50

Om du har den i ryggsäcken eler någon annan väska som klassas som handbagage kommer man knappast titta in (om den inte ser ut att vara fullproppad med häftiga nya prylar förstås).

Vill du slippa betala moms är det bara att självsäkert gå igenom tullen så kommer ingen att störa dig.

Bevaka tråden