Daniel-san!
Det jobbiga med min Macbook Pro är att det är jobb-burken, släpar den med mig nästan hela tiden, men ibland lämnar man den ju på jobbet. Samtidigt jobbigt att hålla på och koppla in laptopen varje gång man skall jobba med musik. Dessutom skulle ju "24 skärmen vara trevlig när man har en stor arbetsyte.
Jag upplevde macbooken lite begränsad som musikburk, dels med begränsade usb-ingångar, men också mecket att koppla till extern skärm och midigear osv varje gång man vill göra något. Man vill ju bara kunna tuta igång Logic och köra
Men alltså, en ny Imac "24 med Intel Extreme-processorn o 4BG ram borde duga gott, även om man tjockar på hyfsat rejält med spår och effekter i Logic?
Nu är det jobbiga att det är 4-6 veckors leveranstid på Imac, känns som en evighet. Och självklart släpper de nya superbilliga Mac pro under den väntetiden
Hur är det med externa Firewire-kort/USB2-kort, någon som kan tipsa om något bra? Jag behöver inte en massa inputs, men går det att koppla in en gura och en mic är det ju inget minus. Men det viktiga är att performance i Logic är bra med många softsyntar osv.