Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube plötsligt not available

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej. Youtube har plotsligt slutat att fungera pa min iPhone. Markte det i forrgar nar jag skulle visa
mina broder hur smidigt det var. Det enda som kom upp var en ruta som sade
"Youtube not availible". Fungerade hur bra som helst for bara nagra dagar sedan.

Nagon som vet vad det beror pa?

Jag har samma problem. Men jag kan kolla på de videos som ligger i history av någon anledning. Troligaste är väl något strul med YouTube's iphone-sida, worst-case-scenario är att de pajat tjänsten för hackade iPhones.

Förmodligen är det bara något tillfälligt men kan väl också vara att Apple börjat stänga ute hackade telefoner. Fast om så vore fallet skulle det nog varit väl omskrivet vid det här laget.

Och hur skulle de göra det?

Ursprungligen av RockyMontana:

Och hur skulle de göra det?

Hur stänger MS ut hackade Xbox från Xbox Live? Inte aning hur Apple skulle göra det men det finns säkert sätt att identifiera om iPhonen är hackad eller inte. Ser inte det som en stor grej för Apple att åstadkomma. Konstigare saker har hänt.

problemet verkar i 9 fall av 10 endast gälla wifi. det har löst sig för vissa när man stänger av wifi, sen telefonen (håller nere avstängningsknappen i 4 sekunder > slide to power off) > starta upp igen > på med wifi.

funkade ej för mig dock. vissa har det fungerat för om man ersätter lockdown igen.

varför? kolla följande länk

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=7894

Ursprungligen av +Pine+:

problemet verkar i 9 fall av 10 endast gälla wifi. det har löst sig för vissa när man stänger av wifi, sen telefonen (håller nere avstängningsknappen i 4 sekunder > slide to power off) > starta upp igen > på med wifi.

funkade ej för mig dock. vissa har det fungerat för om man ersätter lockdown igen.

Tydligen så gick det alltså. Om än inte av Apple utan Google.

För min del funkar det utan några problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-23 22:48
Ursprungligen av +Pine+:

Funkade för mig! Tusen tack!

Prova att aktivera om Youtube, kanske funkar...

heiko, hur aktiverade du din lur?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

heiko, hur aktiverade du din lur?

/M

Jag körde med delvis med bucks guide men bytte till iFuntastic för att aktivera och jailbreaka telefonen. Jag får inte telefonen att funka med iNdependence programmet.
Sedan har jag kör downlocken som ska lägga i en mapp och sedan unlock på menysidan.

Kan verkligen rekommendera iFuntastic program.

...och nu slutar AT&T att sälja iPhone utan abbonemang i USA. Det luktar "Apple vill stoppa iPhones utan AT&T konto)

Ursprungligen av Björnström:

...och nu slutar AT&T att sälja iPhone utan abbonemang i USA. Det luktar "Apple vill stoppa iPhones utan AT&T konto)

Vad har det med den här tråden att göra då herr sheriff?
Har du lagt av dig stjärnan och tullat på whiskyn där under cowboyhatten?

Nu fnkar YouTube igen. Jag stängde av Wifi'n ett par gånger, startade om ariporten och nu så funkar det.

Dra inte förhastade slutsatser. Det kan inte ha något som helst att göra med upplåsta telefoner. Jag fick samma YouTube-problem i iPod touch och den har ju inte ens en telefon i sig. Så glöm dom teorierna.

Det var ett tillfälligt fel. Det fungerade varken i iPod touch eller i min iPhone. Nu fungerar det i båda igen.

Jag ändrar tillbaka rubriken för att ingen ska luras, sorry sheriffen, men du var ute och cyklade

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-24 08:34
Ursprungligen av Adrian B:

Dra inte förhastade slutsatser. Det kan inte ha något som helst att göra med upplåsta telefoner. Jag fick samma YouTube-problem i iPod touch och den har ju inte ens en telefon i sig. Så glöm dom teorierna.

Det var ett tillfälligt fel. Det fungerade varken i iPod touch eller i min iPhone. Nu fungerar det i båda igen.

Jag ändrar tillbaka rubriken för att ingen ska luras, sorry sheriffen, men du var ute och cyklade

Pheew. Lite nervös där ett tag..

Nu funkar youtube igen!!

Jag hade samma tillfälliga problem idag, men denna gång löste det sig rätt snabbt. Verkar helt enkelt vara lite strul med YouTubes servrar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 22:23

Detta hjälpte mig med YouTube nyss.

http://img.soaringrabbit.com/iphoneyoutube.html

• Medlem
  • 2007-09-26 11:32

jag får "cannot connect you youtube" vad kan det bero på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 17:00

youtube strul

jag gick in på http://img.soaringrabbit.com/iphoneyoutube.html

foljde instrucktionerna tills jag skulle göra steg 4.
dvs:

"Step 4 Navigate to /var/root/Library/Lockdown/activation_records. See that long numbered plist file that looks like “88921140141031443517.plist” or something? The name varies, but you’ll see it. Open it up in your favourite text editor."

Hittar inte activation_records....

hjäälp!!!

Vem har ändrat trådens titel till "Youtube plötsligt not availible"? Det är inte tufft att blanda svenska och engelska.

Ursprungligen av ztaafen:

Vem har ändrat trådens titel till "Youtube plötsligt not availible"? Det är inte tufft att blanda svenska och engelska.

Jo det är det. Ren svenska utan engelska uttryck är så jäkla 1900-tal.

• Medlem
  • 2007-09-26 21:25

hittar inte heller activation_records

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 21:58

Här finns filen

var/root/library/lockdown/activation_records

• Medlem
  • 2007-09-26 23:39
Ursprungligen av Pentry:

Här finns filen

[ATTACH]13589[/ATTACH]

men för vissa verkar activation_records mappen inte exsistera

Ursprungligen av Pentry:

Här finns filen

[ATTACH]13589[/ATTACH]

Om man nu saknar den mappen (aktiverad med lockdownd filen), hur ska man då gå tillväga? Har sett att det finns ett bat script som man kan köra som både fixar activation och youtube när telefonen är fabriksny, är det någon fara att köra det när man redan har fixat allt och låst upp luren? Måste jag göra en restore så får det vara, så mycket lockar inte youtube, men det vore väldigt trevligt om det gick att lösa på något enkelt sett. Kör pc.

EDIT: Syftade på PACAY för att aktivera och fixa YouTube

EDIT2: Läste precis på ehmac.ca "If your iPhone is already activated just PAYCAY again and it will restore YouTube functionality.". Någon som kan verifiera att detta kommer fungera även om telefonen från början inte är aktiverad med PACAY?

Senast redigerat 2007-10-02 23:05
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-26 22:27

Din tub suddenly inte tillgänglig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:50

Är det så att iphones youtube site är begränsad? Dvs att alla videos inte är tillgängliga där?

Om jag söker efter tex ett youtube klipp i google. Hittar det och trycker på länken så skickas jag till youtube.app men där säger den Could not load movie. Samma sak om jag söker efter en video jag vet finns där. Den hittar ingent!...

//t

Bevaka tråden