Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne Till PB G4 1,67

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att köpa en gig minne till min PB kostar på macbutiken 1200kr. Jag ska ha So-dimm DDR pc2700 333 Mhz CL2,5. Samma beteckning har hur många minnen som helst som är tillgängliga på nätet från 500kr och uppåt. Är det någon som vet varför prisskillnaden är så stor? Har apple specialare som inte framgår av beteckningen eller kan jag beställa vilket märke som helst bara det heter samma sak?

/Matt

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 22:56
Ursprungligen av Mordecai:

Att köpa en gig minne till min PB kostar på macbutiken 1200kr. Jag ska ha So-dimm DDR pc2700 333 Mhz CL2,5. Samma beteckning har hur många minnen som helst som är tillgängliga på nätet från 500kr och uppåt. Är det någon som vet varför prisskillnaden är så stor? Har apple specialare som inte framgår av beteckningen eller kan jag beställa vilket märke som helst bara det heter samma sak?

/Matt

Många gånger är det märke/tillverkare som tar betalt just för märkets skull. I de flesta fallen så funkar ju alla dessa olika märken, så länge specifikationen stämmer. Dock kan de billigaste krångla. Men det finns ju lite billigare märken som är väldigt bra. T ex Cruical. Kolla vad just dina minnen kostar på Komplett.se via deras minneskonfigurator.

1
Bevaka tråden