Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste berätta en tråkig nyhet, jag hade min iPhone i dockan, och råkade på något konstigt vänster sätta den på uppdatering av den nya programvaran, och gick självklart iväg från datorn och när jag kom tillbaka så var den redan i.

Först blev jag inte så orolig, liksom vad är det värsta som kan hända? Det hände. Telefonen accepterar varken AT&T kortet som följde med, eller något annat för den delen heller!!

Min iPhone är med andra ord en värdelös teknikpryl nu, tills det att dom kommer på en lösning, om dom ens gör det.

Kan väl skylla på att jag är väldigt sjuk och jag tänker väl inte riktigt klart.

Med andra ord: Uppdatera inte!!

(Funderar på att starta en hjälpfond för fler som råkat ut för samma sak, så man får en ny iPhone )

Ursprungligen av wunderbaren:

Måste berätta en tråkig nyhet, jag hade min iPhone i dockan, och råkade på något konstigt vänster sätta den på uppdatering av den nya programvaran, och gick självklart iväg från datorn och när jag kom tillbaka så var den redan i.

Först blev jag inte så orolig, liksom vad är det värsta som kan hända? Det hände. Telefonen accepterar varken AT&T kortet som följde med, eller något annat för den delen heller!!

Min iPhone är med andra ord en värdelös teknikpryl nu, tills det att dom kommer på en lösning, om dom ens gör det.

Kan väl skylla på att jag är väldigt sjuk och jag tänker väl inte riktigt klart.

Med andra ord: Uppdatera inte!!

(Funderar på att starta en hjälpfond för fler som råkat ut för samma sak, så man får en ny iPhone )

gråt inte .. jag läste på macrumors forum om någon som gjort ett liknande "misstag" och löst det .. så uppenbarligen går det att lösa .. men det var nog inte lätt ...

Ursprungligen av wunderbaren:

Måste berätta en tråkig nyhet, jag hade min iPhone i dockan, och råkade på något konstigt vänster sätta den på uppdatering av den nya programvaran, och gick självklart iväg från datorn och när jag kom tillbaka så var den redan i.

Först blev jag inte så orolig, liksom vad är det värsta som kan hända? Det hände. Telefonen accepterar varken AT&T kortet som följde med, eller något annat för den delen heller!!

Min iPhone är med andra ord en värdelös teknikpryl nu, tills det att dom kommer på en lösning, om dom ens gör det.

Kan väl skylla på att jag är väldigt sjuk och jag tänker väl inte riktigt klart.

Med andra ord: Uppdatera inte!!

(Funderar på att starta en hjälpfond för fler som råkat ut för samma sak, så man får en ny iPhone )

kan du få iPhone i recovery mode ? (hålla ner sleep & home knapparna i ca 25 sekunder) ? får du då upp en gul triangel ?

folk som uppdaterat en "hackad" iphone till 1.1.1 har haft svåra problem men ändå lyckats få iphone i recovery läge och då kunnat återställa firmwire till 1.0.2 tex .. och andra har fortfarande problem ..

http://www.everythingiphone.com/forum/iphone/official-1-1-1-thread-for-unlocked-iphone-users-12772.html

man kan också typ ctrl elelr shift klicka i iTunes på något sätt och få upp någon speciel recovery ...

Ursprungligen av Tussen69:

folk som uppdaterat en "hackad" iphone till 1.1.1 har haft svåra problem men ändå lyckats få iphone i recovery läge och då kunnat återställa firmwire till 1.0.2 tex .. och andra har fortfarande problem ..

http://www.everythingiphone.com/forum/iphone/official-1-1-1-thread-for-unlocked-iphone-users-12772.html

man kan också typ ctrl elelr shift klicka i iTunes på något sätt och få upp någon speciel recovery ...

Har provat det med men den vill inte nergradera sig till 1.0.2.

vägrar den starta upp eller får du bara "fel sim" meddelande ?

Den startar fint och allt, men den accepterar inget simkort, inte ens AT&T egna, så jag gissar på att telefonens "simlåsning" är förstört, hoppas verkligen det går att ordna inom en snar framtid.

Ursprungligen av wunderbaren:

Den startar fint och allt, men den accepterar inget simkort, inte ens AT&T egna, så jag gissar på att telefonens "simlåsning" är förstört, hoppas verkligen det går att ordna inom en snar framtid.

Jag antar att du använt anySim ...

Ursprungligen av Tussen69:

Jag antar att du använt anySim ...

Nej, anände iUnlock eller vad man kallar det, som finns på ModMyiPhone.

jag har försökt köra vcf decrypt på den nya firmwire:n men tyvärr har självklart apple ett nytt lösenord så innan någon smart rysk kodknäckare får fram det så ...

Ursprungligen av Tussen69:

jag har försökt köra vcf decrypt på den nya firmwire:n men tyvärr har självklart apple ett nytt lösenord så innan någon smart rysk kodknäckare får fram det så ...

Tror inte det tar så lång tid, efter helgen har vi nog en lösning på hur man ska aktivera telefonen iallafall, simkorts låsningen kommer nog ta några veckor.

så med andra ord har du just nu en "dyr" iPod Touch

Vi är nog alla med på att det var lite klantigt att uppdatera till 1.1.1 trots alla varningar. Jag vet att grabbarna på iFun.se gick ut med mail till alla deras användare imorse t ex.

Men låt oss inte glädjas över andras sorg i denna svåra stund.

Ursprungligen av Björnström:

Men låt oss inte glädjas över andras sorg i denna svåra stund.

Jag ÄLSKAR denna rad. Haha, så underbart sjukt hur vi kan tänka på en mjukvarulåsning av en teknisk pryl som en svår stund av sorg.

(för att förtydliga är det inte en diss av själva åsikten, utan håller med, skulle bli förkrossad om det hänt min, bara en kul reflektion. )

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-09-30 02:32

Buhu...

det verkar absolut inte omöjligt att återställa iPhone ... läs detta

http://www.tuaw.com/2007/09/27/apple-geniuses-are-reportedly-unbricking-iphones/

är väll bara att följa utvecklingen här - > http://www.macrumors.com/iphone/

Ursprungligen av Tussen69:

det verkar absolut inte omöjligt att återställa iPhone ... läs detta

http://www.tuaw.com/2007/09/27/apple-geniuses-are-reportedly-unbricking-iphones/

är väll bara att följa utvecklingen här - > http://www.macrumors.com/iphone/

Nu bor jag ju inte i USA, men annars så skulle jag sprungit dit direkt, men jag är rätt så säker på att jag kommer kunna använda telefonen inom en snar framtid.

Nu har Apple ändrat sig och lagt till texten “An unlocked iPhone is not eligible for Genius Bar service or technical support.” på den däringa lappen som MacRumors postade.

iLounges artikel.

Ursprungligen av wunderbaren:

Först blev jag inte så orolig, liksom vad är det värsta som kan hända? Det hände. Telefonen accepterar varken AT&T kortet som följde med, eller något annat för den delen heller!!

Jag vill verkligen inte strö salt i såren och hoppas dom fixar en lösning snart för din skull om inte annat. Men jag är förvånad att just du som har varit så aktiv ändå lyckades uppdatera, detta var precis vad alla rapporter på nätet varnade för och sa skulle hända om man uppdaterade.

(Vi gick t.ex. ut med en rejäl varning på iFun igår och vi har egen egen tråd här: Läs innan du installerar iPhone uppdateringen 1.1.1)

Ursprungligen av Adrian B:

Jag vill verkligen inte strö salt i såren och hoppas dom fixar en lösning snart för din skull om inte annat. Men jag är förvånad att just du som har varit så aktiv ändå lyckades uppdatera, detta var precis vad alla rapporter på nätet varnade för och sa skulle hända om man uppdaterade.

(Vi gick t.ex. ut med en rejäl varning på iFun igår och vi har egen egen tråd här: Läs innan du installerar iPhone uppdateringen 1.1.1)

Egentligen var det så att min kompis som bor i USA provade först, och det funkade fint på hans telefon, så därför bestämde jag mig för att prova också, vi har låst upp dom på samma sätt, men tydligen var det någon skillnad eftersom det blev som det blev på min telefon.

Har ju en till iPhone i garderoben men jag kan använda om jag vill, men det får bli om telefonen blir riktigt oanvändbar i fratmtiden. Skyller på att jag har feber också

Ursprungligen av wunderbaren:

Egentligen var det så att min kompis som bor i USA provade först, och det funkade fint på hans telefon, så därför bestämde jag mig för att prova också, vi har låst upp dom på samma sätt, men tydligen var det någon skillnad eftersom det blev som det blev på min telefon.

Jaså? Jag trodde inte någon upplåst telefon fungerade efter uppdateringen. Så vitt jag läst kan ingen använda en uppdaterad telefon med andra SIM-kort.

Ursprungligen av Adrian B:

Jaså? Jag trodde inte någon upplåst telefon fungerade efter uppdateringen. Så vitt jag läst kan ingen använda en uppdaterad telefon med andra SIM-kort.

Sorry, menade att den iallafall tog emot AT&T simkortet iallafall, även om det inte är aktiverat så känner den av den som ett AT&T kort.

Ursprungligen av wunderbaren:

Sorry, menade att den iallafall tog emot AT&T simkortet iallafall, även om det inte är aktiverat så känner den av den som ett AT&T kort.

Ah... men det hade ju inte varit till någon nytta för dig, va? Du vill väl köra med svensk operatör?

Plus att man förlorar möjligheten att installera egna program också, så det är dubbla skäl att undvika uppdateringen än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 05:47
Ursprungligen av wunderbaren:

Sorry, menade att den iallafall tog emot AT&T simkortet iallafall, även om det inte är aktiverat så känner den av den som ett AT&T kort.

Vore intressant att höra mer om detta verkligen kan bekräftas. Så vitt jag vet har så här långt inga trovärdiga källor kunnat verifiera att en tidigare upplåst telefon går att aktivera ens med ett godkänt AT&T-sim under 1.1.1.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-28 14:45
Ursprungligen av wunderbaren:

Har ju en till iPhone i garderoben men jag kan använda om jag vill, men det får bli om telefonen blir riktigt oanvändbar i fratmtiden. Skyller på att jag har feber också

Sälj den till mig istället

men det "enda" som händer med uppdateringen är alltså att du inte kan använda simkort? så du kan inte ringa och sms. men fortfarande använda den som surfpryl? alltså som en svarade i tråden, en dyr ipodtouch?

Ursprungligen av poseidon84:

men det "enda" som händer med uppdateringen är alltså att du inte kan använda simkort? så du kan inte ringa och sms. men fortfarande använda den som surfpryl? alltså som en svarade i tråden, en dyr ipodtouch?

Den går inte att aktivera just nu, men dom jobbar på det, så just nu är det en dyr...ja vad ska man säga.

men det besvarade väl inte min fråga? Vad är det du inte kan göra med den? kan du inte starta den alls?

Ursprungligen av poseidon84:

men det besvarade väl inte min fråga? Vad är det du inte kan göra med den? kan du inte starta den alls?

Jag tror den inte går att använda alls, den vill bara aktiveras först.

Om man får hem en ny iPhone från USA idag, går den inte att få igång då?

Bevaka tråden