Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobile Enhancer? Krylliskt tangentbord omgjort till svenska?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-28 19:26

http://russianiphone.ru/blog/2007/09/27/cyrillic-keyboard-10a3-en/#comments

Det står där att den nya betan ska finnas i Installer.app, men jag hittar fasen inte på den. Någon som vet hur man installerar detta?

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=7942

Ladda hem filen från hackint0sh, i den finns en readme fil, där står precis hur du ska göra.

Kan berätta att detta tangentbord är klockrent!

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 06:21
Ursprungligen av kneckenbauer:

Ladda hem filen från hackint0sh, i den finns en readme fil, där står precis hur du ska göra.

Kan berätta att detta tangentbord är klockrent!

Posta gärna en länk till hur man gör, du eller någon annan.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-28 20:08
Ursprungligen av readme.txt:

Once you've got the Russian keyboard working...

Det är just detta som jag inte får att funka.
Om jag surfar till adressen som anges här med Safari på iPhonen, så kommer det bara upp text från plisten.

okej, jag gick in på den adressen ( utan http:// ) för bara några timmar sedan och då kom det upp en blå rutan där den frågade om jag ville lägga till den som source.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-28 20:19

Men det funkar inte för dig nu va?

Jo det fungerar fortfarande, mitt råd är nog att se över stavningen.

Exakt vad jag knappade in i Safari: "www.russianiphone.ru/beta/en/"

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-29 01:02

Nu vet jag vad det var.
I Settings > Safari var Plugins satt till Off.

okej, jag har aldrig pillat med inställningarna där.

skönt att det löste sig

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-29 18:27

Har någon swedish keyboard filen

Filen tycks inte längre finnas kvar på rapidshare. Någon som har den? Grymt sugen på att få till ÅÄÖ på ett smidigare sätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 22:36
Ursprungligen av mohjoh:

Filen tycks inte längre finnas kvar på rapidshare. Någon som har den? Grymt sugen på att få till ÅÄÖ på ett smidigare sätt.

http://rapidshare.com/files/58898779/swedish-keyboard.zip

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-30 15:19

Perfekt. Stort tack!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-30 15:21

Fungerar det bra, svårt och installera det?

Det fungerar bra tycker jag, och det var inte heller svårt att installera.

En nackdel, dock, är att det inte verkar fungera i Mail, men der kan jag leva med.

Nu fungerar det plötsligt i Mail också. Konstigt att det inte gjorde det förut.

Grymt gjort, men vore det inte bättre om man tog bort . , och ? istället för att alltid ha tillgång till dom.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-30 22:34

Jag har många idéer för ett svenskt tangentbord, men jag ska vänta tills de släpper SwePhone 1.0 och se hur deras funkar. Om det inte är bra gör jag ett eget.

Gillar denna idé skarpt iallafall

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-01 07:40

Kan man få en screenshot på detta eminenta tangentbord då?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-01 08:04

Najs. Fungerar det bra? inga buggar osv?

De enda som inte här helt hundra är att den som gjort det glömt byta ut bilden för Versalerna så Popup bilden när du skriver Versaler blir på ryska typ

Det lär väl inte vara så svårt att fixa men det stör mig inte speciellt mycket

Nähäpp, det här funkar inte. Jag får svenska tecken bara i popup-bilderna, men på tangentborder är det kyrilliska. Och det blir även det som skrivs. Fast popuperna är i alla fall snygga...

Funkar fint här.
Jag skulle testa att lägga över samtliga filer igen om det inte funkar, se till så att alla kommer med.

Hur är det med svensk ordlista då, någon som vet? Helst skulle jag ha en kombinerad sv och eng, eftersom vartannat mail/sms är på vardera språket...

Mitt funkar helt perfekt, gör om - gör rätt

Jodå wunderbaren, jag hade följt instruktionerna. Efter en toggling av den däringa knappen 'Enable "Ë"' så började det att funka.

För er som också blev lite irriterade på att fel bokstäver visas i popuperna när man har shift nere så byt även ut denna filen
http://rapidshare.com/files/59588999/sk-cyrillic-keyboard-letters-shift.png.html

Tycket det var lite knivigt att skriva med det här tangentbordet, med ett par tangenter extra.

Ursprungligen av Christian Å:

Tycket det var lite knivigt att skriva med det här tangentbordet, med ett par tangenter extra.

Jag håller med. Den här lösningen får bli högst temporär. Trots att jag är ganska finmotoriskt orienterad och har smala fingrar så är det svårt att pricka rätt.

Än så länge leder min (hemska gamla) M600i över iPhone när det gäller hur snabbt man kan skriva på den.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag håller med. Den här lösningen får bli högst temporär. Trots att jag är ganska finmotoriskt orienterad och har smala fingrar så är det svårt att pricka rätt.

Jag tror att den lösning som Apple har på iPod touch med en svensk ordbok kan bli riktigt bra. Om det är en autokorrektion som fungerar bra, så är det bara att slå in 'a' och 'o' för att få rätt ord.

/c

Bevaka tråden