Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överväldigad av iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 01:16

Jag har fått min nya iPhone nu i kväll och jag är helt ÖVERVÄLDIGAD. Allt fungerar perfekt. Telefonen hittade mitt AirPort-nätverk alldeles själv. Det bara kom upp en fråga om vilket lösenord jag hade och så skrev jag in det och var uppkopplad. Sen stoppade jag in mitt SIM-kort och så bara funkade telefonen också! Smidigt och lätt som en plätt!

Tänk, jag som är så oteknisk och som aldrig förstått mig på någon av mina mobiltelefoner - nu får jag en telefon där jag har kunnat surfa på Internet, ringa, maila, lyssna på musik, se videos och bilder mm och allt detta utan att ens titta i någon handbok. Det är så OTROLIGT underbart.

Vi har suttit och nästan slagits om telefonen här hemma, jag, min man, min dotter och hennes man. Det har nästan varit hysteri ALDRIG har jag varit med om att alla imponerats så av en ny telefon (eller av nåt annat heller)

Ursprungligen av Eva:

Jag har fått min nya iPhone nu i kväll och jag är helt ÖVERVÄLDIGAD. Allt fungerar perfekt. Telefonen hittade mitt AirPort-nätverk alldeles själv. Det bara kom upp en fråga om vilket lösenord jag hade och så skrev jag in det och var uppkopplad. Sen stoppade jag in mitt SIM-kort och så bara funkade telefonen också! Smidigt och lätt som en plätt!

Tänk, jag som är så oteknisk och som aldrig förstått mig på någon av mina mobiltelefoner - nu får jag en telefon där jag har kunnat surfa på Internet, ringa, maila, lyssna på musik, se videos och bilder mm och allt detta utan att ens titta i någon handbok. Det är så OTROLIGT underbart.

Vi har suttit och nästan slagits om telefonen här hemma, jag, min man, min dotter och hennes man. Det har nästan varit hysteri ALDRIG har jag varit med om att alla imponerats så av en ny telefon (eller av nåt annat heller)

Vad kul att höra!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 01:50

Åh, grattis! En tidig julafton! Om du har låst upp telefonen för svenska operatörer, uppdatera inte till senaste firmware 1.1.1! Kolla och läs trådar i iPhone-forumet angående detta.

Åååh, det kliar i fingrarna på mig... Men jag ska vänta tills den lanseras i Sverige! Det lär inte dröja alltför länge...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 06:55
Ursprungligen av Reisan:

Åh, grattis! En tidig julafton! Om du har låst upp telefonen för svenska operatörer, uppdatera inte till senaste firmware 1.1.1! .

Tack Nej jag ska vara försiktig och inte uppdatera!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 19:48
Ursprungligen av Reisan:

Åååh, det kliar i fingrarna på mig... Men jag ska vänta tills den lanseras i Sverige! Det lär inte dröja alltför länge...

Nån som egentligen har en aning om hur länge det dröjer innan iphonen lanseras i sverige?

Ursprungligen av Milo:

Nån som egentligen har en aning om hur länge det dröjer innan iphonen lanseras i sverige?

"Rykten" går om en presskonferens nästa vecka Men jag tror inte på det..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 21:24

Känner likadant, köpte min idag! Helt makalös manick även om man får träna på att inte slå fel bokstäver. Lillfingret verkar göra susen.

menar du denna veckan eller nästa? Haha

Ursprungligen av bobochbob:

menar du denna veckan eller nästa? Haha

Eftersom det fortfarande är söndag så menar jag nästa vecka

Ursprungligen av wunderbaren:

"Rykten" går om en presskonferens nästa vecka Men jag tror inte på det..

Ange alltid källa till sådana saker är du snäll.
dvs.... BERÄTTA GENAST VAR DU LÄST DET!!!

Ursprungligen av RockyMontana:

Ange alltid källa till sådana saker är du snäll.
dvs.... BERÄTTA GENAST VAR DU LÄST DET!!!

På olika forum, det "sägs" bara, precis som jag skriver det nu, det kanske bara är ett påhitt taget ur luften.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 22:18
Ursprungligen av Milo:

Jag gissar på 2:a kvartalet i 2008. Tror inte att det är många icke Apple-anställda, som har en aning om lanseringar av någon Appleprodukt. Dock har många rykten tidigare varit rätt eller väldigt nära det som komma skall.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-29 01:51

Hade en Nokia 6230 förut.. det gick då inte att lista ut hur man skulle kolla e-mailen och surfa var fult och segt som sirap. Upplösningen på skärmen är ett skämt jämfört med iPhones. Och ny kostade den telefonen lika mycket..

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 06:57
Ursprungligen av boris91:

Hade en Nokia 6230 förut.. det gick då inte att lista ut hur man skulle kolla e-mailen och ..

Härligt att höra att det är fler som inte klarat "vanliga" mobiler.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-30 22:12
Ursprungligen av Eva:

Härligt att höra att det är fler som inte klarat "vanliga" mobiler.

Vanliga mobiler klarar jag ju inte, men inte heller har man råd med en iPhone för det.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-30 22:40

Jag håller med Reisan. Det blir nog i början av 2008, men att släppa den strax efter jul vore bara dumt. Således andra kvartalet.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-01 18:07

Trettonde oktober är det Apples "Insomnia Film Festival". Fast då tror jag inte det presenteras några nyheter.

http://www.tuaw.com/2007/10/01/apples-insomnia-film-festival-2007/

Aha, okej, då tror jag inte på det. =p

1
Bevaka tråden