- curryboy
- Medlem ●
- Stockholm
Men vad sött, tror du verkligen på han?
Så har du inte lärt dig om kapitalismen ännu
För att vara vinna kunder?
För att inge en bra bild av företaget och därmed låta dig sälja företaget, bättre än någon reklam.
Säg att du går omkring och tror nu att Telenor kommer få dealen (vilket förvisso inte är alls omöjligt) så pratar du bra om Telenor, och vips så får de fler kunder... Du blir deras nöjda kund, dvs deras bild utåt. Och då säljer du åt dem också, för du proklamerar vilket bra företag det är, vilken bra support, du får ju höra det du vill höra.
Dessutom så som det står i oh så många trådar, ingen vet vilka det blir som får sälja iPhonen i Sverige. Så är det, och så kommer det vara fram tills Steve beträder scenen (om det nu sker) och berättar om iPhonen i Sverige.
Jag fick ju liknande besked från telenor. så jag tror dom pratar massa skit bara.
Om det vore klart mellan Apple och telenor skulle det vara på framsidan av aftonbladet, expressen, idg etc etc.
Informationen om att det var klart hade gått ut till kundtjänsten max 24h timmar innan den officiella pressreleasen då det är en ren omöjlighet att det inte läcker ut om de gick ut med den tidigare
Om det vore klart mellan Apple och telenor skulle det vara på framsidan av aftonbladet, expressen, idg etc etc.
Informationen om att det var klart hade gått ut till kundtjänsten max 24h timmar innan den officiella pressreleasen då det är en ren omöjlighet att det inte läcker ut om de gick ut med den tidigare
Mer på att det går ut max två timmar innnan bomben släpps.
Mer på att det går ut max två timmar innnan bomben släpps.
Ärligt talat, om de får förhands info alls på något sådant vore jag en aning förvånad, men om de nu skulle få det så har det ju endå skrivit på hemlighetsavtal eller vad man nu vill kalla det (NDA) för anställningen så..
Med tanke på hur min arbetsgivare hanterar vad jag skulle kalla bra mycket mindre prestigefulla lanseringar än iPhone är så vore det konstigt annars
Men men, då den officiella pressreleasen kommer då tror jag på det, innan dess är allt rykten..
För att vara vinna kunder?
För att inge en bra bild av företaget och därmed låta dig sälja företaget, bättre än någon reklam.
Säg att du går omkring och tror nu att Telenor kommer få dealen (vilket förvisso inte är alls omöjligt) så pratar du bra om Telenor, och vips så får de fler kunder... Du blir deras nöjda kund, dvs deras bild utåt. Och då säljer du åt dem också, för du proklamerar vilket bra företag det är, vilken bra support, du får ju höra det du vill höra.
Dessutom så som det står i oh så många trådar, ingen vet vilka det blir som får sälja iPhonen i Sverige. Så är det, och så kommer det vara fram tills Steve beträder scenen (om det nu sker) och berättar om iPhonen i Sverige.
Nu har du lite fel faktiskt. För nu gör jag reklam för iPhonen, som kanske, enligt suppporten kommer att hamna hos telenor. Jag gör inte reklam för telenor som operatör. Alla här är ju intresserade av själva iPhonen, inte själva telefonoperatören i sig. Skulle den helt plötsligt hamna hos tex Telia så kommer istället alla börja tycka dåligt om telenor, för att de snackar sk-t för sina kunder. Avsikten var inte från mig att göra reklam utan att låta er på forumet veta vad han hade sagt. Ni får tro vad ni vill.
Det där är ju vanligt säljsnack. Praktiskt taget samtliga operatörer har ju hävdat det där sedan någon någon i våras.
Tre säger ju hela tiden att dom kommer få iPhone, samma som Telia och Telenor. Kundservice vet inte! Sluta tro på dom.
Hur förtroendeingivande Andreas på Telenor än låter, så är jag säker på att han inte vet någonting om en kommande release. Om det vore klart att Telenor skulle få sälja iPhone så skulle man gå ut med en pressrelease och information skulle finnas på deras hemsida med pris och releasedatum. Att låta folk i kundtjänst lämna så här knapphändiga svar känns bara som ett sätt att undvika att bli av med kunder.
har pratat med Telenor - dom säger att dom kommer få den, dock troligtvis inte innan 2008.
har pratat med Telia - dom säger att dom troligtvis inte får den.
har pratat med Tre - dom säger att det inte finns en chans att dom får den.
...jag tror ingenting förrän ren och skär fakta framkommer, men spekulera går ju alltid.
Jag träffade en som städar toaletterna på Telenor's huvudkontor. Han sa att det blir Telenor som kommer att leverera iPhone. Åndra sidan så sa tjejen i receptionen hos Tele2 att dom skulle sälja iPhone - om några dagar släpps den.
Jag träffade en som städar toaletterna på Telenor's huvudkontor. Han sa att det blir Telenor som kommer att leverera iPhone. Åndra sidan så sa tjejen i receptionen hos Tele2 att dom skulle sälja iPhone - om några dagar släpps den.
Hörde från min farmor som jobbade på Televerket för 30 år sedan att Telia definitivt kommer få iPhone. Snart.
Påminner om "ubåtarna" på 80-talet ;-D. En otrolig mängd medborgare gick omkring och hade inside information - dom kände någon inom Marinen. Jag fick veta hur många ubåtar ryssarna Egentligen hade i Skärgården och jag fick veta varför alla sjunkbomber ej gav resultat (skenmanöver, politik, hemligt). Jag träffade t.o.m. en snubbe som hade en kompis som gjorde lumpen därute - och han hade superhet information. En värnpliktig alltså.
När jag frågade hur det kom sig att (seriös) media (inte ens Janne G) inte kände till dessa chockerande uppgifter blev dom bara tomma i ögonen en liten stund - för att sen tala om något annat, ty jag kunde helt enkelt inte ta in den skrämmande superinformationen.
Observera att ingen av dessa personer känner vid detta idag när vi vet att det var minkar. Hallelujah!
I denna tråd finns alltså forumnördar (jag e en också) som sitter på superhemlig affärsinformation som (seriös) media inte har tillgång till. Detta är sensationellt. Det är halsbrytande.