Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone backup?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I alla guider för sweNumers osv står det att man bör göra en backup av iPhone innan man installerar dom.

Jag har sett listan med backuper i inställningspaneln men:

Hur gör man en backup, alltså hur bestämmer jag att nu vill jag göra en backup?

Jag har gjort backup manuellt, dvs via SFTP-programmet har jag först dragit över de filer jag ska ersätta från iPhone till min Mac. Sen drar jag över de nya filerna till iPhonen.

Det låter ju som en vettig tanke hörre du, tack så mycket

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-29 17:19

Är det bara för mig det inte poppat upp något meddelande om att ersätta? Filerna har helt enkelt bara kopierats över. Eller har de skrivit över andra filer i tystnad? Isåfall är det bara att hoppas på att det fortsätter fungera så att jag inte behöver orginalen, för de har jag inte

Ursprungligen av Rooney:

Är det bara för mig det inte poppat upp något meddelande om att ersätta? Filerna har helt enkelt bara kopierats över. Eller har de skrivit över andra filer i tystnad? Isåfall är det bara att hoppas på att det fortsätter fungera så att jag inte behöver orginalen, för de har jag inte

De flesta FTP-program brukar vara inställda på att skriva över filer utan att fråga.

Lånar tråden lite.

Är det någon som har de backupsen som har lust att uploada?
Eller är det bara att restora när man låst upp den? Hört att iPhonen kan skadas av att restore:a (inte till 1.1.1 utan till 1.0.2 menar jag)

Ursprungligen av djungelmums:

Eller är det bara att restora när man låst upp den? Hört att iPhonen kan skadas av att restore:a (inte till 1.1.1 utan till 1.0.2 menar jag)

Jag har bara hört att själva upplåsningen kan skada telefonen, inte att återställa den till 1.0.2. Vet du något mer om det?

1
Bevaka tråden