Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore NYC: "Alla iPhone vi säljer är 1.1.1 firmware"

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan berätta att alla iPhone till salu på AppleStore i NYC numera är 1.1.1 firmware och därmed inte går att låsa upp (ännu iallafall). Lite trist att dom fick ut dom så fort i butikerna.

Dessutom får man numera bara köpa två telefoner per köptillfälle (tidigare fem).

Det var inte ju någon överraskning precis, men det går ju iallafall att nergradera dom och aktivera dom, det är väl lite positivt iallafall.

Ursprungligen av wunderbaren:

Det var inte ju någon överraskning precis, men det går ju iallafall att nergradera dom och aktivera dom, det är väl lite positivt iallafall.

Du menar nedgradera till 1.02 och aktivera telefonen. Men inte låsa upp för att ringa med den i Sverige, eller hur? Annars har jag missat något.

Ursprungligen av wunderbaren:

Är du säker på det? Såhär står det på Dev Teams wiki om att nedgradera en sprillans ny 1.1.1-telefon:

Tested by the team, conclusion, doesn't work as we require a new secpack from 1.1.1 fw first, it will fail as theold secpack is invalid.

• Medlem
  • 2007-09-30 23:23
Ursprungligen av Adrian B:

Är du säker på det? Såhär står det på Dev Teams wiki om att nedgradera en sprillans ny 1.1.1-telefon:

Tested by the team, conclusion, doesn't work as we require a new secpack from 1.1.1 fw first, it will fail as theold secpack is invalid.

Är det inte base band nedgradering dom menar?
Verkar ju som att många runt om i världen har lyckats aktivera sina nya 1.1.1 telefoner med samma guide som för gamla telefoner (kMAC grejen)
Eller så har jag missförstått det hela..

Ursprungligen av kato:

Är det inte base band nedgradering dom menar?
Verkar ju som att många runt om i världen har lyckats aktivera sina nya 1.1.1 telefoner med samma guide som för gamla telefoner (kMAC grejen)
Eller så har jag missförstått det hela..

Det händer så mycket och florerar så mycket information just nu att jag mycket väl kan ha missuppfattat det, som jag har förstått det är det många som lyckats nedgradera sina 1.1.1-telefoner till 1.0.2 om dom från början körde 1.0.2 när dom köptes.

Jag har sett enstaka personer påstå att en helt ny 1.1.1-telefon kan nedgraderas, men också uppgifter om att det inte går.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-30 22:57

Är det vad personalen säger eller har du kollar serienumren?

Om det nu är så är nog ingen förvånad. Dom flesta som åker till USA (för iPhones skull) från övriga världen kommer just från östsidan och då är det New York som gäller.. Kanske var det så att Apple till och med riktade om leveranserna av nya iPhones till östkusten. Smart move.

Ursprungligen av boris91:

Är det vad personalen säger eller har du kollar serienumren?

Om det nu är så är nog ingen förvånad. Dom flesta som åker till USA (för iPhones skull) från övriga världen kommer just från östsidan och då är det New York som gäller.. Kanske var det så att Apple till och med riktade om leveranserna av nya iPhones till östkusten. Smart move.

Du får inte titta på iPhone kartongen innan den är betalt. Personalen är fullt informerade om vad som pågår och blir direkt avvisande när man ställer frågor om serienummer osv.

Ursprungligen av Björnström:

Du får inte titta på iPhone kartongen innan den är betalt. Personalen är fullt informerade om vad som pågår och blir direkt avvisande när man ställer frågor om serienummer osv.

Kan man då inte köpa en, titta på kartongen och sen använda sitt öppna köp (för det har man väl även i USA?) till att lämna tillbaks den oöppnad om man inte är nöjd?

Ursprungligen av Laseranders:

Kan man då inte köpa en, titta på kartongen och sen använda sitt öppna köp (för det har man väl även i USA?) till att lämna tillbaks den oöppnad om man inte är nöjd?

Jo, det är nog möjligt. Men på AppleStore 5th Ave är det typ 50 meter kö konstant så det kommer ta jäkligt lång tid att försöka gå därifrån med 10st "gamla" telefoner om man ska testa köpa två telefoner - serienummer bingo - returnera - nytt köp osv

Ursprungligen av Björnström:

Jo, det är nog möjligt. Men på AppleStore 5th Ave är det typ 50 meter kö konstant så det kommer ta jäkligt lång tid att försöka gå därifrån med 10st "gamla" telefoner om man ska testa köpa två telefoner - serienummer bingo - returnera - nytt köp osv

Hehe, jo, kön tänkte jag förstås inte på, men jag tänkte snarare att man skulle testa en gång för att se om de bluffade…

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 23:02

Ja, Apple förser alla "mjukvaru-utvecklare" för iPhone fortlöpande sysslor.

• Medlem
  • 2007-09-30 23:31

Aj då, jag som väntar på min telefon som jag misstänker har 1.1.1 från fabrik, (skickades den 25) men har har man tur så är det väl möjligt att aktivera även dom inom snar framtid

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-30 23:38

Meanwhile, iPhone Dev Team is working full speed ahead on two things:

• Downgrading the baseband so they can unlock again the iPhones restored to version 1.0.2 from 1.1.1.

• Crating another free unlock that will work for version 1.1.1 of the software. According to them, both may be very near--now testing-- and they have put it forward to people with bricked phones to "be patient and hold on until we come with a full solution for 1.1.1 firmware."

Hoppas, hoppas

1
Bevaka tråden