Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ska till NY om två veckor. Vågar jag köpa en iPhone då?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska till NY om två veckor. Vågar jag köpa en iPhone då, med tanke på att den nya firmware_n lär vara det enda som finns i butikerna då?

Hm, ställ frågan om en vecka istället så får du säkert bättre svar.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-29 13:31

Nej, nej, nej. Enligt rapporter så har Iphonen tillsammans med den nya firmwaren redan börjat skeppas ut till butikerna.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 14:20

När du väl är i NY och besöker butiken, så kan du ju alltid förhöra dig om vilken version det är på firmware, som levereras med de exemplar de har i lagret just då. Om det är den förra, så kan du ju använda den med svenska operatörer. Om det är med den senaste, så kan du antingen vänta eller köpa den ändå. Dock får du vänta ett tag med att få den anpassad för svenska operatörer. Eller så väntar du och beställer en senare. Dock tillkommer då ju extra kostnader.

Jag skulle säga nej. Apple har varit ganska tydliga med att det är en katt-och-råtta-lek och att de bara är intresserade av kunder som använder deras operatörer och program.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-29 14:41

Det är lätt ny mjukvara på telefonerna redan idag om man ser till hur snabbt dessa går åt.

Jag skulle inte köpa om jag var du.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 15:21

Jag gissar (hoppas) att en svenskanpassad iPhone släpps inom 6 månader i Sverige. Personligen väntar jag att köpa iPhone tills dess. Men visst kliar det i fingrarna... Varje gång jag ser en iPhone eller läser om dem, så vill jag bara beställa en via nätet. Haha.

Ursprungligen av Reisan:

Jag gissar (hoppas) att en svenskanpassad iPhone släpps inom 6 månader i Sverige. Personligen väntar jag att köpa iPhone tills dess. Men visst kliar det i fingrarna... Varje gång jag ser en iPhone eller läser om dem, så vill jag bara beställa en via nätet. Haha.

Jag står inför samma avvägning. Men med tanke på eng. prissättning för iPhone:n (dyrare än USA) och abb (dyra per månad) så är 399dollar och sedan köra på med billigt tele2 abb frestande för en student.

Troligen så kommer iPhonen i Sverige kosta SEK 3895 (1000 kr dyrare än 8 GB iPod touch), och i USA så är den med andra ord 1000 kr billigare! Sjukt..

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-01 00:54
Ursprungligen av wunderbaren:

Troligen så kommer iPhonen i Sverige kosta SEK 3895 (1000 kr dyrare än 8 GB iPod touch), och i USA så är den med andra ord 1000 kr billigare! Sjukt..

Sjukt? Glöm inte momsen..

Hm.

Fråga: Kommer man kunna köpa en iPhone i USA, aktivera den i Sverige, via iTunes, och få ett svenskt iPhone-abb?

det vore kanske den bästa lösningen - ingen oro över firmwires och annat.

Ursprungligen av iJohannes:

Hm.

Fråga: Kommer man kunna köpa en iPhone i USA, aktivera den i Sverige, via iTunes, och få ett svenskt iPhone-abb?

det vore kanske den bästa lösningen - ingen oro över firmwires och annat.

Det kommer du garanterat inte kunna, dom iPhones som säljs i USA är endast för AT&T.

Ursprungligen av wunderbaren:

Det kommer du garanterat inte kunna, dom iPhones som säljs i USA är endast för AT&T.

Hur vet du vad som händer med det när iphonen släpps i sed?

Ursprungligen av iJohannes:

Hur vet du vad som händer med det när iphonen släpps i sed?

Men snälla, Apple och AT&T har ju skrivit avtal på att dom iPhones som säljs i USA ska vara låsta till AT&T, det är ju inget konstigt, är ju så med alla operatörer och alla tillverkare.

Alla iPhone som levereras nu är 1.1.1 - åtminstonde i NYC. Det är bara en tidsfråga innan alla 1.02 är slut i butikerna i USA:
http://www.99.se/iphone/225667-applestore-nyc-iphone-vi-saeljer-aer-1-1-1-firmware.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 16:12

Hej!
Jag sitter har ett liknande problem som iJohannes, jag har en kompis som skulle köpa en iPhone i Dallas till mig den här veckan. Jag var helt inställd på att ha en upplåst iPhone till helgen, men sen när firmwire uppdateringen kom så blev jag osäker. Är det dumt att chansa och köpa en nu istället för att vänta? När den kommer till sverige så kommer den ju som någon tidigare nämnde bli mycket dyrare än om jag använder en upplåst amerikanskt iPhone med mitt Telia abonnemang. Så kan jag få några goda råd?

... fortfarande ingen lösnign... Måste bestämma mig snart... Hm...

Är är i precis samma sits... jag är just nu inne på att chansa vad tror ni, dom senaste dagarna har ju dom verkligen gjort framsteg med att lösa problemet.. det värsta som kan hända är ju att jag får en iPod touch+ lr ?
//Claes

Ursprungligen av Kattenselma:

Är är i precis samma sits... jag är just nu inne på att chansa vad tror ni, dom senaste dagarna har ju dom verkligen gjort framsteg med att lösa problemet.. det värsta som kan hända är ju att jag får en iPod touch+ lr ?
//Claes

Ja, jag tror det.

1
Bevaka tråden