Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nergradera från v1.1.1 till v1.02

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-01 15:50
Ursprungligen av Adrian B:

Inte nödvändigtvis. Jag har en iPod touch här och den har vissa fördelar (som att man kan ha vilka hörlurar man vill och att den är klart tunnare och lite lättare), men har man en iPhone (som inte går att ringa med) har man också:

- Högtalare (är faktiskt rätt användbart, t.ex. om man vill spela upp en YouTube-video för några andra)
- Möjlighet att installera egna program (det finns massor av program, spel och liknande som folk tagit fram som går att installera på en iPhone med 1.0.2)
- Kamera
- Google Maps-programmet
- Mail

Ja visst.. du har en poäng..
MEN det är så att jag beställt iPhone från USA via International-orders.com som skickades den 28e och är detta version 1.1.1 betyder det att jag måste bära med min iPhone + Min sony ericsson i fickan....

Ursprungligen av soft:

Ja visst.. du har en poäng..
MEN det är så att jag beställt iPhone från USA via International-orders.com som skickades den 28e och är detta version 1.1.1 betyder det att jag måste bära med min iPhone + Min sony ericsson i fickan....

Jo, jag förstår att det inte är så kul. Jag bara menade att iPod touch inte alltid är "ett mycket bättre val" än en iPhone utan telefon, beroende på vad man prioriterar (t.ex. installera egna program vs storlek).

Att föra över låtar efter nergraderingen går olidligt långsamt, det har gått en timme nu och det har förts över kanske 25 låtar. 25 låtar!!

iPhone har iofs aldrig varit snabb på överföring via iTunes, men detta tar priset.

Hmmm jag måste försöka få ihop detta...

Patrikg:
Förstår jag dig rätt att du nedgraderat en 1.1.1 iPhone till 1.0.2, därefter lyckats låsa upp den och så att det funkar att ringa/sms/gprs med Comvic och Telia?
Fantastiskt i så fall. Var den en nyinköpt 1.1.1 eller en updaterad 1.0.2-1.1.1?

I så fall borde det ju inte vara kört för wunderbaren? Eller? har jag missuppfattat nåt?
Är det någon skillnad mellan att låsa upp en iUnlock och anySim?
Jag får inget tydligt svar på detta där jag letat.

Instämmer i den frågande kören. Vad händer? Hur ligger läget? Åker hem i övermorgon. Skall jag köpa med mig?

Ursprungligen av willstedt:

Instämmer i den frågande kören. Vad händer? Hur ligger läget? Åker hem i övermorgon. Skall jag köpa med mig?

Det är en chansning du måste avväga själv. Hittills verkar det inte ha gjorts några genombrott. Men det kanske kommer imorgon. Eller om två månader... du får avgöra om det är värt pengarna att få en iPhone som är en "iPod touch+" under en okänd tid framåt.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är en chansning du måste avväga själv. Hittills verkar det inte ha gjorts några genombrott. Men det kanske kommer imorgon. Eller om två månader... du får avgöra om det är värt pengarna att få en iPhone som är en "iPod touch+" under en okänd tid framåt.

Det är väll möjligt att köra en 1.1.1-telefon upplåst med iPhoneSimFree? (60dollar)

Ursprungligen av iOberg:

Det är väll möjligt att köra en 1.1.1-telefon upplåst med iPhoneSimFree? (60dollar)

Den måste i vilket fall som helst nergraderas, den går inte att köra som 1.1.1, och den inte att låsa upp just nu, men det är nära att man kan låsa upp den EFTER att den har nergraderats.

Ursprungligen av iOberg:

Det är väll möjligt att köra en 1.1.1-telefon upplåst med iPhoneSimFree? (60dollar)

Njae... Dom har en hemsida och där står följande (min markering):

We have successfully completed a test of the 1.1.1 firmware update on IPSF unlocked phones. We are very pleased to report that the phones are still fully unlocked, and if you are using an original activated AT&T sim, you can activate and use the phone with no issues at all. Unfortunately, currently there is no way to jailbreak/reactivate the phone for use with a sim card other than the original AT&T card.

Och lite senare:

Q. Why do you say it is unlocked if you can't activate a non AT&T sim?
A. There is a difference between unlocking and activation. Unlocking is related to GSM standards and allowing a sim to be used on different carriers, and activation is something made up by apple to further restrict their users. After upgrading to 1.1.1 the radio of the phone is still unlocked, meaning it can still connect to other carriers, but apple requires the phone be activated to do so.

Q. How do you know it is unlocked if you can't activate?
A. There are several ways to know this. Firstly, the phone does not report "Incorrect SIM". Secondly the IMEI is correct. Thirdly if you bring up the field test, you can see the provider is not AT&T. And finally (and coolest of all), there are ways to actually call out and receive calls from the emergency call screen. If you can get the baseband to crash (we do it by calling some emergency numbers with no sim in place) and then insert the non AT&T sim, it can pick up a signal and calls (non-emergency) can be placed and received from the emergency call screen on the non AT&T carrier.

Q. Why does all this matter, if I can't yet use a non AT&T sim?
A. A few reasons. Firstly the phone can still be used by AT&T users after upgrade. Secondly, if apple has patched the methods used to perform the unlock, as long as an activation method is discovered, the phone will work perfectly on other carriers. With other unlocking solutions, if you were to upgrade the phone it would currently be a brick, and if apple has patched the methods to perform the unlock, it would also stay a brick forever..

Med andra ord: inte ens med denna metod går det att använda 1.1.1 och ringa med andra operatörer, så länge dom inte fixar aktiveringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 09:23

Jag har svårt att tro att den fungerar som telefon efter att ha legat på v1.1.1 då ingen annan verkar ha fått detta att fungera. Precis som wunderbaren rapprterar så verkar man få igång basala funktioner, men inte SIM-unlock.

  • Medlem
  • 2007-10-02 13:00

Ja, någon som vet om man har factory 1.1.1 och om IPhoneSimFree fungerar?

Någon här som kör den?

  • Medlem
  • 2007-10-02 13:10

Hur menar du? Är detta en lur dom kört IPSF på och sedan uppg till 1.1.1 för att sedan backa den till 1.0.2 och därefter fått den att fungerar med allt?

http://gizmodo.com/gadgets/iphone/bricked-iphones-now-working-calls-with-iphonesimfree-and-turbosim-305253.php

Det jag inte fattat med just IPFS är om den även går att köra på en Factory 1.1.1 eller bara på en som tidigare hade haft en IPFS på sig innan uppg?

  • Medlem
  • 2007-10-02 13:12

Självklart då med 1.0.2 hursom, och just om den fungerar att köra in från scratch på en ny 1.1.1 från låda?

  • Medlem
  • 2007-10-02 13:23

Vet inte om jag missar någonstans i texten men dom pratar fortfarande bara om uppgraderade lurar. Dvs. om jag har en ny 1.1.1 är det då möjligt att köra IPSF?

Ursprungligen av pono:

Vet inte om jag missar någonstans i texten men dom pratar fortfarande bara om uppgraderade lurar. Dvs. om jag har en ny 1.1.1 är det då möjligt att köra IPSF?

Börjar nästan bli lite komiskt nu, du är väl den sjunde som frågar den här frågan? Läs Adrians inlägg!

  • Medlem
  • 2007-10-02 13:44

Ledsen för den Wunderbaren, men missade tydligen det på slutet.
Fick för mig att en liten glimma hopp hade tänds men så var icke fallet alltså!

Bevaka tråden