Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-store nere - 2007-10-02

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Njae, har det verkligen det? Min erfarenhet är att Apple Store brukar gå ner samma dag som en lansering ska ske.

Hallå där, ska inte du hänga med i sådant här? De senaste åren har Applestore varit nere ofta söndagen veckan innan något händer.

Ursprungligen av Leftrustle:

Hallå där, ska inte du hänga med i sådant här? De senaste åren har Applestore varit nere ofta söndagen veckan innan något händer.

Har den verkligen det? I samma stora omfattning som vid själva lanseringen, dvs flera timmar, alla Apple Store i hela världen?

Nåja, även om det varit så, så har den fortfarande varit nere samma dag som det händer, ofta i flera timmar. Som alldeles nyss i september när nya iPod-serien lanserades.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 20:16
Ursprungligen av Adrian B:

Har den verkligen det? I samma stora omfattning som vid själva lanseringen, dvs flera timmar, alla Apple Store i hela världen?

Nåja, även om det varit så, så har den fortfarande varit nere samma dag som det händer, ofta i flera timmar. Som alldeles nyss i september när nya iPod-serien lanserades.

Jag måste nog hålla med Adrian. Såvitt jag kan dra mig till minnes så har "Apple Store Down" nästan alltid betytt att det kommer nya prylar i Apple Store. Det är bara de senaste månaderna som Apple Store har uppdaterats utan att det kommit något nytt.

Men att den är nere på det här sättet, och då särskilt på en tisdag, kan jag inte komma ihåg att det hänt förut utan nya prylar. Lite av ett antikimax. Är det förresten någon som kommer ihåg Apple Expo i Paris för några år sedan när hela MacRumors var i uppror över några svarta skynken som sedan, när alla var helt övertygade om att det minst måste varit en ny Newton eller åtminstone PowerBook G5, visade sig dölja en uppdatering av... .Mac.

Johan

Det är ju solklart! Det är ju Leopard som kommer! Gissar på fredag (10/5)

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 19:02
Ursprungligen av jonas.larsson:

Det är ju solklart! Det är ju Leopard som kommer! Gissar på fredag (10/5)

Klockrent!!

Yes!!

• Medlem
  • Motala
  • 2007-10-02 15:12

Det kom ju en seed på Leopard senast igår, är det för att luras tror ni?

Edit: Sen kan man undra varför de håller på och mixtrar med den egentliga affären, när de likagärna kan göra det på en okänd host.

Ursprungligen av qom:

Det kom ju en seed på Leopard senast igår, är det för att luras tror ni?

Edit: Sen kan man undra varför de håller på och mixtrar med den egentliga affären, när de likagärna kan göra det på en okänd host.

Markandsföring, dom skapar en hype som inte ens finns, bättre gratisreklam finns det inte att få, det är ju samma när dom stänger ner dom nån timme innan varje keynote, dom behöver ju knappast göra det, utan att om reklam, varje gång Apple Store stängs ner så skriver 20-30 hemsidor om det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 15:44
Ursprungligen av qom:

Sen kan man undra varför de håller på och mixtrar med den egentliga affären, när de likagärna kan göra det på en okänd host.

Jo det kan man tycka, men historiskt (sedan AppleStore öppnade) så tar de ner butiken när det skall göras ändringar…

Säkerligen görs själva uppdateringen på s.k. "stage-servrar" som sedan, på given signal, "pushas" ut till de skarpa servrarna…

"Boom"… som Steve Jobs skulle ha sagt!!;)

Med all säkerhet är det Leopard som är på G ..

Det tror inte jag. Jag tror givetvis att Leopard är på väg, men inte att det är orsaken till att affärerna låg nere idag.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 18:44

Jaså.. vad är det annars? Historiskt sett har det alltid kommit in något nytt efter några "tomma" uppdateringar, och den här månaden är det väl inte mycket som är på gång förutom Leopard.

Bevaka tråden