Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortfattat, Kan man köpa en Iphone idag i Usa och använda den i Sverige i morgon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här är det, jag har läst & läst och inte blivit klokare.

Jag kommer att kunna köpa en telefon i Atlanta den 19 oktober, men hur är det egentligen, kommer jag kunna använda den i Sverige?

Så här långt har jag förstått:
• Man kan inte låsa upp och använda en ver.1.1.1
• Man kan låsa upp och använda en ver. 1.0.2
• Man kan nergradera ver. 1.1.1 till 1.0.2

Så det innebär att jag kan köpa en lur i USA, åka hem, nergradera och använda den med 1.0.2 tills man löst upplåsning av 1.1.1 ?

Vad jag behöver här är ett "JA köp en telefon det kommer funka i 1.0.2" eller ett "NEJ det fattar väl du att det inte funkar... Pucko"

// Claes

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-02 16:12

Du kan aktivera den (tror jag det heter) och köra mjukvaran med du kan inte låsa upp den och ringa med den i Sverige. Jag tycker Adrian har sammafattat det bra i en klibbig tråd om import av iPhone. Läs den.

Kortfattat:

Du kan köpa en iPhone med 1.1.1, nergradera den och aktivera den och använda den som en iPod och surfa med den. Den går inte att låsa upp så att du kan ringa med den i dagsläget.

Tack för ett kortfattat svar!!

Så då är det bara att hålla tummarna att det löser sig innan den 19:e dom resan sker...
/Claes

Eller så försöker du hitta AT&T butiker som inte ligger i city - dom har troligen iPhone äldre än vecka 39. AppleStores är dom första som får nya lurar, undvik dom

fast vadå, AT&T kräver ju att man skriver på avtal?

1
Bevaka tråden