Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Basstation sladd

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu måste jag ha fått totalt hjärnsläpp men min basstation vägrar köra på min 9Vs adapter. Jag är ungefär 50% säker att det var den här adaptern jag använde till min förra basstation (multi-adapter av billig classe ohlson typ) så den borde funka men ändå gör den inte det.

Så vart hittar man en bra multiadapter till ett ok pris? Jag kör just nu på batterier i synthen men den gillar ju äta sådant till ett filtersvep eller två och det håller ju inte i längden.

Jag kör också med en sån där universaladapter från Clas Ohlson till min Basstation (rack).
Tror dock att den kräver lite extra kräm, för jag lyckades bränna en mindre adapter innan jag kollade hur mycket ampere den ville ha...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 15:58

jag har aldrig haft problem med teknikmagasinets multiadapters (dock med clas o:s). de finns med olika maximal strömstyrka, så det är bara att konsulta manualen och köpa rätt.

  • Medlem
  • 2007-10-01 16:00

Påminn mig ikväll så kikar jag. Av någon anledning så har jag fått mig en sådan adapter, fick den när jag köpte en 303:a för några år sedan.

Jag får ladda ner manualen och gå igenom den igen så man får rätt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-10-01 18:26

kollar på min dosa just nu;
polaritet: plus på topp och minus i botten. 9v.

  • Medlem
  • 2007-10-01 21:15

500 mA som tillägg till odlarns uppgifter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 21:22

teknikmagasinets billigaste ger bara 300 mA, men den näst billigaste (typ 150 spänn) ska fixa biffen.

Hm, jag får kolla vad jag skall beställa.. Såg att den jag tänkte hugga klarade också bara 300mA.

F'arfgh! Varför bara inte den jag har hemma nu för? Avsky 85:- i frakt bara för att man inte kan ta sig till butiken. Löjligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 02:32

agorafobi: tveka inte för att be en fellow 99a göra ett ärende på stan

Varför är 99:an världens bästa forum för? Personerna! Just nu är tronman på jakt efter en adapter, lite telekablar och midikablar till mig inne i stan.

Helt otroligt vilken support man får! Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:47

tack själv för kaffe och sällskap!

summa summarum av dagen: träffat två trevliga 99or och mött robert wells i trapphuset. inte illa.

(han gick in i en blå plåtdörr vid hissdörrarna som jag inte vet vad den döljer. han hade två pojkbarn med sig.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-02 20:02
Ursprungligen av tronman:

(han gick in i en blå plåtdörr vid hissdörrarna som jag inte vet vad den döljer. han hade två pojkbarn med sig.)

Ja, tack för sällskapet! Hoppas det inte gjorde nånting med en liten Nova som var på sitt sämre humör.. visserligen är det tänderna eftersom hon annars brukar stråla och det var synd att du inte hann stanna en stund till. 10 minuter efter du gick kom tjejen hem med mixer, multieffekt och lite sådant så min studio är nästan komplett

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 03:15

jag får helt enkelt komma förbi en annan gång och ta en kopp av ert lyxkaffe!

Ursprungligen av agoraph0bia:

Ja, tack för sällskapet! Hoppas det inte gjorde nånting med en liten Nova som var på sitt sämre humör.. visserligen är det tänderna eftersom hon annars brukar stråla och det var synd att du inte hann stanna en stund till. 10 minuter efter du gick kom tjejen hem med mixer, multieffekt och lite sådant så min studio är nästan komplett

1
Bevaka tråden