Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min WiFi!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-26 23:26

Har nu suttit framför burken ett bra tag och försökt låsa upp min iPhone.
Men tyvärr så har jag aldrig fått till min WiFi. Den har alltså aldrig funkat men jag har lyckats hitta ett nätverk lite snabbt men det hittar jag inte igen.

Vad kan vara fel? Är hela luren kass?

MVH Patrik

Hur låste du upp din telefon? Vilka filer ändrade du?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-02 21:41

Jag hade samma problem, TYP!

Jag såg massa nätverk och försökte ansluta till de. De bockades för och allt men jag kom aldrig ut (NEJ jag skrev inte lösenordet fel)

Jag trodde det var ett fabriksfel.

Dock så installerade jag OM 1.0.2 FW och efter det så funkade det igen.

Ursprungligen av Znapie:

Jag hade samma problem, TYP!

Jag såg massa nätverk och försökte ansluta till de. De bockades för och allt men jag kom aldrig ut (NEJ jag skrev inte lösenordet fel)

Jag trodde det var ett fabriksfel.

Dock så installerade jag OM 1.0.2 FW och efter det så funkade det igen.

Jag har exakt samma problem, den hittar alla nätverk men det komm inte upp nån bild för att jag är ansluten. dessutom när jag kollar så får telefonen inte nån Ip-adress. Hur gjorde du när du installerade om 1.0.2 FW (jag är rätt ny på detta)? :">

Jag använde mig av denna guide när jag låste upp min.

http://youtube.com/watch?v=ABh2WcmlLzQ
http://youtube.com/watch?v=v5oo3RuViJA

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-02 22:31

hålla in "shift" när man klickar på restore. (PC)

sen måste du ha laddat ner 1.0.2 innan då

Ursprungligen av Znapie:

hålla in "shift" när man klickar på restore. (PC)

sen måste du ha laddat ner 1.0.2 innan då

Ok, då vet jag.. ska prova det.. tack för det!
Man behöver väl inte göra aktiveringen och iUnlock igen då efter man har restorat den eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-03 07:11

jag behövde inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 22:48

Måste man köra om Unlock osv. efter detta man gör en restore eller behålls sånt?

Ursprungligen av Rig:

Måste man köra om Unlock osv. efter detta man gör en restore eller behålls sånt?

Näe, man måste aktivera igen, men man ska inte köra unlock igen. Du märker ju - fungerar SIM-kortet efter en återställning + aktivering så finns det förstås ingen anledning att låsa upp igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 16:50

Ok, tack för förtydligandet!

Har fortfarande inte packat upp min ur kartongen, ev. blir det testskott ikväll, och jag har tyckt det varit lite rörigt med "aktivering", "upplåsning" och "restore" och när det krävs vad.

Ursprungligen av Rig:

Ok, tack för förtydligandet!

Har fortfarande inte packat upp min ur kartongen, ev. blir det testskott ikväll, och jag har tyckt det varit lite rörigt med "aktivering", "upplåsning" och "restore" och när det krävs vad.

Ja, det är många begrepp. Jag jobbar på en "Vanliga frågor om iPhone" för iFun.se men den är inte klar ännu, där ska vi försöka reda ut lite liknande begrepp. Du kan smygtitta på den här.

Snyggt Adrian.
Vad sägs om ett java-kit som droppa ned med svaret direkt i sidan när man klickar på länken?
Det hade varit jävligt macigt snyggt... Men kanske ett djävulskap att koda ihop...

Ursprungligen av RockyMontana:

Snyggt Adrian.
Vad sägs om ett java-kit som droppa ned med svaret direkt i sidan när man klickar på länken?
Det hade varit jävligt macigt snyggt... Men kanske ett djävulskap att koda ihop...

Det är en färdig plugin till WordPress, FAQ-Tastic, som jag använt, jag har inte haft tid att koda en egen lösning.

Man kan välja mellan att ha frågor och svar på samma sida (frågorna överst i en lista och sedan svar nedanför) eller så har man frågorna på en sida och svaren på separata sidor.

Jag valde det senare för att det kan vara bra att kunna länka till en enskild fråga på separat sida och för att det annars kan bli en väldig lång lista när vi har många frågor och svar. Nackdelen är att man måste klicka runt en hel del och det är förstås inte helt optimalt.

Som sagt, sidan är inte alls färdig, därav att vi inte har länkat den någonstans på iFun ännu, vi behöver fixa en bra form för den först. T.ex. om man ska dela upp frågorna i grupper (t.ex. SwePhone-frågor, upplåsning/aktivering, generell användning osv).

Fixat Wi-Fi problem!

Beskrev tidigare att jag hade problem med min Wi-fi till Iphonen. Men när jag satt å lekte lite med den och kom till menyn reset networks settings, tryckte på den och den restorade inställningarna till fabriksinställningarna, vips sa det så fick jag direkt ett IP-nummer på telefonen och allt började fungera, safari, youtube, stocks...ja, ni vet resten... Kan vara ett litet tips.

Ursprungligen av sanfridsson:

Kan vara ett litet tips.

Fint att det löste sig och bra att du delade mig dig av lösningen också, då kan vi hänvisa folk med liknande problem till ditt tips.

Hmmm... Jag får felmeddelande "Unable to join network"...
Varför kommer detta? Har testat att köra reset network och det där men det hjälper inte
Vad kan jag testa med?

Ursprungligen av willstedt:

Hmmm... Jag får felmeddelande "Unable to join network"...
Varför kommer detta? Har testat att köra reset network och det där men det hjälper inte
Vad kan jag testa med?

Har samma problem. Ingen som vet hur man ska fixa det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 01:37

Det kan bero på flera orsaker. Är det ditt eget wifi nätverk? Är det skyddat och i så fall vilken kryptering och spärrar du vissa mac adresser?

Kolla om ditt lösenord är riktig. Stäng av krypteringen och tillåt alla mac adresser är bara några få problem lösningnar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det kan bero på flera orsaker. Är det ditt eget wifi nätverk? Är det skyddat och i så fall vilken kryptering och spärrar du vissa mac adresser?

Kolla om ditt lösenord är riktig. Stäng av krypteringen och tillåt alla mac adresser är bara några få problem lösningnar.

//Rob

Har provat det där, men det hjälper inte

1
Bevaka tråden