Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökfunktion i touch?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har sett att den nya ipod classic har en sökfunktion där du skriver in låt eller artist nam. Vet någon om touch har något liknande?:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 17:37

det har jag för mig... För säkerhets skull kan du ju kolla iPod Touch videon så får du eventuella andra frågor besvarade: http://www.apple.com/ipodtouch/guidedtour/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-29 21:10

hittar inte den funktionen på min touch (skiver från den nu ;D )

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-29 23:22

Finns ej. Känns lite onödigt, då det går snabbare att hitta musiken utan den funktionen (eller?).

Finns dock när du söker efter musik på iTunes WiFi-store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 22:49

man kan ju däremot bläddra efter bokstav, borde väl funka lika bra?

Synd tycker jag att det inte finns, finns ju på både nano och video och är en förträfflig funktion som känns onödig att plocka bort.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-02 09:21

kan inte hålla med dig där, saknar det inte på min touch iaf
grejen är att det går så smidigt och snabbt om du vill hitta en låt du letar efter
du kommer förstå när du har en egen touch

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 09:39

Jag tror inte att man kommer att sakna sökfunktionen. I de tidigare Ipodarna var man låst till scrollhjulet. I Touch har du ju mer flexibilitet och den alfabetiska listen till höger tror jag går mycket snabbare att hitta med än en sökfunktion.

Jag saknar en snabb sökfunktion ala iTunes. Skulle gå snabbare imo.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 14:09

Lita på mig; du hittar låtarna snabbare utan sökfunktion på touch...

Jag tycker inte det. Dock har jag bara haft den i en dag så. Svårt att säga. Dock känns det som att det skulel spara batteritid om inte annt, att slippa scrolla runt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 15:45

Det har du nog rätt i (batteritiden).

klart man saknar det, man vet inte alltid vad låten heter exakt, om det är med "the" i början eller ej, om man bara slänger in massa låtar i biblioteket och inte låter den ligga i någon spellista så tar det en jädra tid o hitta låtarna, saknar verkligen denna funktion och letar som galen efter något program som kan ersätta det, både i AppStore och installer/cydia

  • Medlem
  • 2008-11-02 22:47

Håller med er som saknar sökfunktionen som finns i iTunes. Har kommit på mig själv att behöva den hur många gånger som helst!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-12 17:59
Ursprungligen av ganjaman:

klart man saknar det, man vet inte alltid vad låten heter exakt, om det är med "the" i början eller ej, om man bara slänger in massa låtar i biblioteket och inte låter den ligga i någon spellista så tar det en jädra tid o hitta låtarna, saknar verkligen denna funktion och letar som galen efter något program som kan ersätta det, både i AppStore och installer/cydia

Hehehe, självklart måste man ha rätt ID3-taggar för att man ska hitta låtarna snabbt!

ingen klock som vet något sådant program?

Sökning finns i ipod touch 3.0

1
Bevaka tråden