Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 1.11 är tillverkade vecka 39 eller senare

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-03 16:54

Jag får en 1.00 på fredag. Kan det bli problem att hacka den?

Nä.
Inte om det funkar med 1.0.2 så låter det konstigt om det skulle vara svårt med 1.0.0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 18:23

Hur får jag reda på version om jag inte har kartongen kvar?

Ursprungligen av sways:

Hur får jag reda på version om jag inte har kartongen kvar?

Om du har låst upp telefonen kan du gå till Settings -> General -> About och se firmware. Om du inte kan låsa upp den med Independence så har du nog en 1.1.1

7S739 - 1.1.1
för tillfället, men snart blir det förhoppningsvis party om #iphone-dev får vara ifred från alla frågvisa rackare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 06:47

Jag svara mig själv

Apple Store NYC inköpt 4 okt 2007:

7V738 = 1.0.2 = Yippie = Nu skall det hackas!

Samma här 4 styck 1.0.2 från apple store idag 5okt, i ett 30gradig NYC - pust. Blir flera imorgon!
Fick tips av en local om en säljare som var välvilligt inställd... Frågan är hur dom överhuvudtaget kan finnas kvar i butikerna här?

Ursprungligen av dvraptor:

Samma här 4 styck 1.0.2 från apple store idag 5okt, i ett 30gradig NYC - pust. Blir flera imorgon!
Fick tips av en local om en säljare som var välvilligt inställd... Frågan är hur dom överhuvudtaget kan finnas kvar i butikerna här?

Låter ju bra - tar gärna emot tips! (Sitter på 55 Church Street just nu)

Annars tänkte jag ge mig över "sundet" och köra Jersey City, Elizabeth, Union City och Newark i New Jersey. Återkommer med resultat!

  • Medlem
  • 2007-10-08 00:47
Ursprungligen av Björnström:

Låter ju bra - tar gärna emot tips! (Sitter på 55 Church Street just nu)

Annars tänkte jag ge mig över "sundet" och köra Jersey City, Elizabeth, Union City och Newark i New Jersey. Återkommer med resultat!

Va? Bor du på Millenium Hilton, eller...?
Eller är du bara och käkar?

Ursprungligen av Palle:

Va? Bor du på Millenium Hilton, eller...?
Eller är du bara och käkar?

Japp, sitter på 50:e våningen med utsikt över Frihetsgudinnan åt ena hållet och Brooklyn Bridge åt andra. Så jäkla grymt att bo så här högt med denna utsikt. Värt några kronor extra även om hotellet inte är alls dyrt på helgerna om man bokar på "rätt sätt".

Situationen på AppleStore
AppleStore Soho har inte /vill inte / kan inte få fram några telefoner som är pre-739 iallafall. Gjorde mitt bästa. Köpte en massa tillbehör för testning här på 99.se och iFun åtminstonde.
Ska förbi 5th Avenue om några timmar för att se hur läget är. Tror dock att NYC och pre-739 är svårt som tusan.

Situationen på AT&T i NYC
Precis som vi skrivit tidigare går det inte längre att köpa telefoner utan abonnemang inne på Manhattan.

För övrigt är det 28 grader idag!

Ursprungligen av Björnström:

För övrigt är det 28 grader idag!

För övrigt är det svinkallt här i Stockholm

Åh, vilket jäkla lotteri. En iPhone inhandlades åt mig i Florida igår och skickas nu hem... Hoppas hoppas..

Nyinköpt från USA: 7S739 = 1.1.1

iPhone köptes lördagen v.39 i NY, hade låga förväntningar.
Men det visade sig att den var tillverkad v.38, hade "Firware version 03.14.08_G" (har Apple stavat Firmware fel?) och hade 1.0.2

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 19:23

7t738 -> 1.02

7S739G -> 1.11

Intressanta undantag:

7R7390 -> 1.02 !
7R7393 -> 1.02 !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 21:42

Hur ser man vilken firmware man har??

Jag undrar hur jag ser vilken Firmware mina lurar har, dom är helt nya och har:
7T739UA & 7U739T4
Hur kollar jag enklast vad dom har för firmware??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 22:04

iPhone > Alternativ > Allmänt > Om

Där ser du allt om telefonen, serienummer och firmware-version, mm.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-14 22:21

Man kan starta luren och kika vilken FW man har fått alltså utan det blir något "knas"? Dvs, äventyra ev hack av den senare?

På tal om vecka

Kan man ej se vilken vecka det är i kalendern på iphone?:tveksam:

Ursprungligen av applemagic:

Kan man ej se vilken vecka det är i kalendern på iphone?:tveksam:

Tyvärr... men www.vecka.nu är smidigt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-15 15:34

Liiite halvbökigt att sitta i ett möte och försöka planera med www.vecka.nu

Det mesta till kalendern finns annars på iCalShare, veckonummer bl.a. på http://icalshare.com/article.php?story=20061221084136166

Tycker dock det är lite smålustigt att det inte ingår som std. i en kalender.

  • Medlem
  • 2007-10-15 17:15
Ursprungligen av Petersen:

Tycker dock det är lite smålustigt att det inte ingår som std. i en kalender.

Troligen pga att svenskar är de enda som håller på med idiotin veckor som ingen kan relatera till.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-15 18:13
Ursprungligen av stfm:

Troligen pga att svenskar är de enda som håller på med idiotin veckor som ingen kan relatera till.

Kan upplysa dig om att bl.a. USA, Tyskland, Singapore t.e.x använder detta flitigt, inom affärs/kontorsvärlden vid planeringar för möten, releaser av produkter etc. Nu vet jag inte vad du refererar till iofs. men används mer än i lilla Svedala görs det definitivt.

  • Medlem
  • 2007-10-15 20:33
Ursprungligen av Petersen:

Kan upplysa dig om att bl.a. USA, Tyskland, Singapore t.e.x använder detta flitigt, inom affärs/kontorsvärlden vid planeringar för möten, releaser av produkter etc. Nu vet jag inte vad du refererar till iofs. men används mer än i lilla Svedala görs det definitivt.

OK, men det är fortfarande idiotiskt, eftersom folk instinktivt inte har en aning om när en viss vecka är. Man kunde lika gärna använda färger eller vad som helst.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-15 21:53

Hehe, hade säkert funkat kanon, "Men då kör vi möten var 3'e vecka då, dvs dom bruna veckorna så kör vi telekonferans på dom lite gulare veckorna, semester får ni bara ha under de blå veckorna & randiga veckor är resursplanering, vad säger ni, hur ser det ut, vilka färger funkar för er"

Well, nog med OT, när kommer en final break för 1.1.1, jag avlider ju snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 18:58

Någon som vall/vill hjälpa en ny iPhone-ägare (1.1.1) att låsa upp?

Finns det ngn som har lust att hjälpa en iPhone-amatör med att låsa upp och göra den SIM-kortsfri.

Jag har en med serienummer som börjar med 7R739> och den vill/behöver inte uppdatera i iTunes 7.4.1 (2)...

Sitter i Stockholm och skulle behöva få den fungerande ikväll!!! Hjälp, snälla ngn...

Tänkte köpa en i San Diego till helgen. Någon som handlat telefon där?
Undrar hur stor risk det är att man får en 1.1.2 nu...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-26 18:02

Hej allihopa... Min mamma var i USA och hon köpte med en iPhone efter instruktioner av mig. När hon idag kom hem så kollade jag och det var en 1.1.2... Är det någon här som vet om den överhuvudtaget går att låsa upp?

har två iPhones nu med 7V744 i serial - någon som vet vilken version det är?

http://www.ifun.se/112-knappt-ute-och-redan-upplast/

testade enligt tråden och den är visst 1.1.1

Senast redigerat 2007-11-26 18:45
Bevaka tråden