Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto och utskrift i fotoautomat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-07 11:01

För en tid sedan gick jag till en Expertbutik för att beställa papperskopior. Det är en bra och seriös affär med stor kunskap om foto.
Med mig hade jag en CD som jag bränt i iPhoto med 58 bilder på.
Jag beställde dubbla kopior av alla bilder men när jag hämtade dem var det inte mycket som var rätt:

9 st bilder var enkla
18 var tripplade där den tredje av varje bild var rejält oskarp "nästan photoshopmosaik"
29 var dubbla men ett flertal var oskarpa.
till sist så var 2 bilder dubbla men dubbletten var "orginal" dvs min beskärning i iPhoto var borta och bilden visade sig bara i "återgå till orginal"

Nu till min fråga: Är det iPhoto som rör till det eller fotoautomaten? Killen i butiken fattade inte hur det kunde hända men jag sa inget om Mac eller iPhoto för att slippa "skyll dig själv"-snacket.
Men jag blev misstänksam när bilderna visas i två versioner.

-Hur gör ni när ni ska ha papperkopior. Bränner ni med önskat resultat i iPhoto?

Hej!
Det är kanske Iphotos förhandsvisningsbilder som du fått kopierat, därav mosaiken och oskärpan?

Jag använder arkiv/exportera och lägger sedan bilderna i på CD eller minneskort. Det har funkat bra.

MVH
Anders

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-07 16:25
Ursprungligen av Anders Bengtsson:

Hej!

Jag använder arkiv/exportera och lägger sedan bilderna i på CD eller minneskort. Det har funkat bra.

MVH
Anders

Tack för svar!
Jag har bränt CD:n via DELA-menyn. Ska testa din variant. Jag tror att iPhoto skapar dubbletter eftersom vissa redigeringar typ beskärning bara fanns på ett ex av dubbletterna.

• Medlem
  • 2007-10-07 22:53

Det är exportera som gäller.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-07 23:01
Ursprungligen av Jordi:

Det är exportera som gäller.

Tack! Det blir det i fortsättningen!

1
Bevaka tråden